Menstruatie opwekken?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik weet dat je officieel even moet wachten als je stopt met de pil, dat je menstruatie vanzelf op gang komt. Maar is er iemand die bijvoorbeeld iets Heeft gebruikt waardoor je denkt dat het op gang is gekomen? </p><p>En waarom zou je niet al na 8 weken met provera mogen beginnen?  Is dat schadelijk? </p>
 
Omdat je lichaam dat helemaal zelf moet oplossen. En ja de een word binnen een maand zwanger en een ander pas na jaren geduld. Ieder lichaam is anders en pas na enkele maanden zou een arts misschien iets kunnen voorschrijven. Ik zou zeggen, geniet van de zomer en je vent en laat het los. Zo te lezen ben je er heel obsessief mee bezig en dan werkt het juist niet. Misschien een poosje stoppen met het forum? De enige zekerheden zijn ovulatietesten en zwangerschapstesten. Maar heb geduld. Jouw tijd komt nog wel
 
Ja je hebt helemaal gelijk haha . Als ik iets wil, wil ik het graag meteen. ;)  Maar moet het toch wat loslaten idd. Ik wacht nog even 2 maandjes af en ga als ik het dan nog niet ben de huisarts vragen. Dankjewel haha. 
Maar denk dan vaak. Provera wordt zovaak voorgeschreven om de menstruatie uit te stellen dus waarom wachten als je het ook na 2 maanden al kunt opwekken.. Maar denk vast wat te makkelijk erover hehe. 
 
Ik denk inderdaad, als ik je verhaal en je reactie lees, dat je er beter even niet mee bezig kunt zijn. Ik ben zelf bekend met een zeer onregelmatige en lange cyclus, lees: tussen de 32 en 56 dagen. En ik beschouw dat als normaal voor mijn lijf. Blijkbaar is dit voor mij goed. Ik heb er nooit aan gedacht om naar de huisarts te stappen of een doorverwijzing voor de gynaecoloog te vragen. Ik denk dat dat tegenwoordig veel te snel gedaan wordt. Ik vertrouw op mijn eigen lichaam! En ik ben gezegend met twee zwangerschappen, ondanks zo'n rare cyclus, zonder ingrijpen en dat ook nog binnen vrij snelle tijd! Over 3 tot 6 weken verwelkom ik mijn tweede kindje en ik weet hoe gezegend ik hiermee ben. Want weet je wat ik ook weet? Dat je iedere cyclus maar 10 tot 15% kans hebt om zwanger te raken én dat daaromheen zo veel mis kan gaan. Zwanger raken is geen wiskunde, het is geluk hebben. Iets wat je niet af kunt dwingen. In de hedendaagse maatschappij moet alles maar heel snel gebeuren en lijkt het wel alsof mensen niet meer op de natuur kunnen vertrouwen. Terwijl die natuur juist maakt dat wij ons voort kunnen planten. Als het (nog) niet mag lukken, dan is het blijkbaar je tijd nog niet... Geloof mij, ik ben echt de meest nuchtere persoon die je tegen kunt komen, maar ik vertrouw er dus wel op dat alles komt wanneer de tijd er rijp voor is. Probeer lekker van deze tijd te genieten met je vent, geniet van de zomer, geniet van het "werken naar". Want wie weet heb je helemaal geen fijne zwangerschap (ervaring hier) en kun je er amper van genieten. Een hummeltje is leuk, maar de tijd ervoor en de tijd waarin je aan ewn hummeltje aan het werken bent is ook leuk, en net zo waardevol ;)
 
Ik las in een ander topic dat je pas een maand geleden gestopt bent met de pil, toch? Ik zou je lichaam echt even de tijd gunnen om het zelf op gang te laten komen. Het duurt misschien wat langer, maar het komt er echt wel!
 
Heey, 
Ik was niet aan de pil maar had een spiraal. Na verwijdering 59 dagen geduurd tot eerste ongesteldheid. Daarna duurde het weer heel lang. Na 93 dagen niet ongesteld te zijn geweest naar de huisarts gegaan die heeft mij primolut voor geschreven om de menstruatie op te wekken. Moest een week de medicatie slikken na het stoppen 3 dagen later ongesteld geworden nu moet ik eind deze maand weer natuurlijk ongesteld worden met een beetje geluk. Ik moet dit in ieder geval nog even afwachten tot eind augustus. Mocht ik eind augustus niet ongesteld zijn geworden uit me zelf dan stuurt de huisarts me meteen door naar de gynaecoloog dus ben benieuwd 
 
Inmiddels ben ik ongesteld! Dat je daar ineens zo blij mee kunt zijn he. 
Duurde 36 dagen dus dat valt nog mee. Maar hoop dat de volgende korter is anders ben ik ongesteld op mijn vakantie naar Ibiza en dat vind ik altijd wat jammer. Maar het is voor goed doel dus geeft ook niets. Mooiste zou zijn natuurlijk niet meer ongesteld te worden. 
Hoop dat je volgende week ook ongesteld wordt DanielleBritt. Laat je het even weten :)
 
Terug
Bovenaan