Menstruatie opwekken

Hoi meiden,

Ik ben benieuwd of iemand van jullie hier ervaring heeft met het opwekken van een menstruatie dmv medicatie (volgens  mij heet dat provera) in combinatie met een clomid kuur?
Ik heb   namelijk 2 maanden geleden een clomid kuur gehad van de gyn omdat ik geen eisprong heb. Ik mocht starten met de kuur tijdens mijn eerstvolgende menstruatie, maar ik zit nu alweer op dag 73 van mijn cyclus en een menstruatie blijft uit.
Nu mag ik dus volgende week weer naar het ziekenhuis en daar gaan ze - voor de zekerheid, ook al heb ik zelf natuurlijk ook al meerdere malen negatief getest - nog even een test doen. Als die wederom negatief is krijg ik medicatie om een menstruatie op te wekken, en als ik dan ongesteld ben geworden kan ik na 3 dagen meteen starten met de clomid.

Ondanks dat ik erg blij ben dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren, vind ik het ook best wel spannend. Ik lees dat je best heftig kan reageren op de clomid (ivm de hormonen), maar weet iemand hoe dat zit met provera? Dat zijn natuurlijk ook weer hormonen, dus ik kan me voorstellen dat je daar ook op gaat reageren.
Pfoe, dat wordt me het weekje dan wel volgende week! (en ik ben ook nog eens aan het SonjaBakkeren, hihih, mijn arme vriend)
Verder ben ik ook benieuwd of de provera bij iedereen wel aanslaat, of dat dat ook wisselend is.

Ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft en me er wat meer over kan vertellen!

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes, 10e

Hoi,
Ook bij mij bleef menstruatie na stoppen met de pil uit. Ik heb zo'n twee maanden geleden ook een kuurtje provera van de gyn. mee gekregen. Bij mij kwam hierop geen menstruatie...........ik werd er wel kibbelig en chagerijnig van, en somber ook wel.
Hierna is bij mij door de gyn. PCOS vastgesteld en tot gisteren nog steeds geen menstruatie. Ik krijg volgende week te horen of ik met clomid mag beginnen.
Nou, ben ik eergisteren bij de acupunctuur geweest en zij heeft na vier maanden eindelijk een menstruatie opgewekt gekregen..............HOERA!!!!
Dus het verschilt volgens mij per persoon of provera/primolut werkt.
Succes in ieder geval!
Groetjes Rimke

Hallo,

Ik heb vorige maand een kuurtje provera gehad omdat ik ook geen menstruatie kreeg ik ben sind februarie getopt met de prikpil en kreeg mijn cyclus niet terug. Ik heb 10 dagen provera geslikt en mopest na ongeveer drie a zeven dagen een bloeding krijgen maar helaas is deze uitgebleven. Heb meerdere testen gedaan en deze waren allemaal negatief. Ik moest als ik geen resultaat had gehad terug naar de huisarts deze heeft mij nu doorgestuurd naar de gyneacoloog. Hier moet ik 11 september heen dus ik zit net als jij ook in een onzekere periode. Wij hebben nog geen kinderen en willen heel graag een kindje. Hoop niet dat hiermee je de moed in de schoenen zakt want er zijn geboeg meiden die wel reactie hebben op de provera.

Groetjes Russell

Lieve 10e,

Hier een positief berichtje over Provera. Ik heb het afgelopen ronde gehad. Ik moest het 10 dagen slikken en ben netjes 2 dagen daarna ongie geworden. En van bijwerkingen heb ik ook geen last gehad. Ik was alleen af en toe licht duizelig, maar of het daaraan heeft gelegen weet ik niet. Ik ben er vandaag ook weer mee begonnen en hoop dus over 2 weken m'n ongie te krijgen.
Deze ronde heb ik ook 50 mg Clomid gebruikt, maar geen eisprong mee gehad. Ook hierbij had ik eigenlijk geen echte bijverschijnselen. Nu ga ik met Clomid 100 mg beginnen. Ik hoop dat we hier wel een eisprong mee krijgen, zodat we in ieder geval een kans maken deze ronde!!
Onder het topic "ziekenhuis" schrijven we met een aantal meiden die allemaal aan het begin van de medische molen staan. Misschien vind je het fijn om met ons mee te schrijven of te lezen.En als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Liefs Jane

Goeieavend ik wil graag os mijn verhaal delen ik heb al en paaar jaar de prikpil depo provera wel ja nu word ik in augustus en wil graag kindjes dus ben ik drie maand geleden mijn laatste prik gekrege khoop echt wel niet dat het 3 tot 6 maand of 1 jaar duurd tot mijn regels erdoor kome maar ben wel continu miselijk en hevige buikpijn wat moet ik doen iemand raad gr 

Terug
Bovenaan