menstruatie pijn

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik  heb even een vraagje.
Ik heb sinds 2 dagen ineens hele erge menstruatie pijn onderin mijn buik
Ben vorige week voor controle geweest, en ze vertelde me dat ons kindje al was ingedaald.
Gister heb ik toch maar even de vk gebeld en die zei dat het indalingsweeen zijn.
Zolang ik geen bloedverlies heb hoef ik me geen zorgen te maken.

Heeft iemand hier ervaring mee, het zou nu toch niet al beginnen??

Gr. Patty (33wk,4dg)

Hi Patty,

Ik heb daar ook last van. Ben nu bijna 37 weken en het komt regelmatig terug. Dan voel ik mijn hele buik en onderrug samentrekken. En soms voelt het als een constante zeurende pijn, vergelijkbaar met menstruatiepijn.
Meestal duurt het bij mij een dagdeel en ik heb het vooral 's avonds.

Groetjes,
Laura

Hoi!

Ik heb die pijn ook (gehad). Ik ben inmiddels 39 weken en 4 dagen zwanger en ik hoopte dus dat het zo langzamerhand ging beginnen. Helaas.... Ik heb die pijn drie weken gehad, en de laatste week niet meer. En beeb zit nog lekker warm binnen en maakt nog geen aanstalten om eruit te komen.

Wat je kunt doen om te checken of het indalings-of voorweeen zijn of echt weeen is in bad gaan zitten of onder een warme douche. Wordt de pijn erger dan moet je je vk bellen. Valse weeen trekken in het warme water weg.

Groetjes en succes!

Lilian

Hoi,
Echte weeën worden ook minder hoor, onder invloed van warm water! Er wordt heel veel vrouwen aangeraden de weeën op te vangen in bad of onder de douche.
Wat mijn ervaring is met indalingsweeën (die heb ik overigens bij mijn eerste niet gehad/gevoeld) is dat het korte heftige steken zijn, in je schaamstreek. Geen lange zeurdige pijn als menstruatiepijn. Het kan natuurlijk wel zo zijn, maar ik heb het niet gevoeld. Je zou ook bandenpijn kunnen hebben. Dat voelt bij mij wel als een zeurdige, trekkerige pijn, met soms heftige uitschieters. Als je het niet vertrouwd, moet je gewoon de vk nog eens bellen en eventueel vragen om een extra controle. Je zwangerschap is nog niet ver genoeg omal echte weeën te hebben.
Ik heb trouwens nagekeken wanneer mijn eerste kindje was ingedaald: met 31 + 3 was hij beweegbaar in bekkeningang en met 33 weken lag hij vast! Hij is pas met 41 + 6 geboren. Dus vroege indaling hoeft niets te zeggen over  een vroege bevallling.
Sterkte ermee!
Patricia 40+1

Hi lieve dames,

bedankt voor jullie reacties.
de pijn is ietsjes minder geworden, maar komt wel steeds terug!
het zal er wel allemaal bij horen, ik hou het gewoon in de gaten en als het me echt te gek word bel ik gewoon nog eens de vk !

allemaal sterkte met de laatste loodjes.

gr. patty (33wk,5dg)

Terug
Bovenaan