Menstruatie uitstellen, maar wel zwanger willen worden

<p>Hallo, </p><p>Onze dochter is inmiddels 16 maand en we gaan bijna op vakantie en wouden daarna dan gaan proberen voor een 2e kindje. </p><p>Maar we gaan 15 dagen naar de zon en dan ben ik net ongesteld. En ik haat ongesteld zijn op vakantie  want ben erg zwaar ongesteld en veel buikpijn enz. </p><p>Dus ik wil mijn menstruatie graag uitstellen maar ik wil niet weer dat mijn cyclus helemaal in de war gaat. Want vorige keer toen ik stopte met de pil duurde het 65 dagen toen ik ongesteld werd en daarna weer 55 dagen en duurde zolang. En heb nu mooi tussen 29-33 dagen dus wil dat niet in de war hebben. </p><p>Heeft iemand tips???</p>
 
Je kan tabletten via de huisarts krijgen die uitstellen. Als ik het me goed herinner slik je die net voor je ongesteldheid en als die door mag komen, stop je. 
Ik heb die 1x gebruikt met de koperspiraal vanwege vakantie en ik kan me niet echt herrineren of het mijn lichaam van slag gemaakt heeft. Volgens mij niet. En de koperspiraal is met volledig je eigen cyclus. Met bijvoorbeeld de pil door slikken in het verleden reageerde mijn lichaam heel sterk. Hierop volgens mij niet. Heb het toen een dag of 3 geslikt dacht ik. 
Maar misschien even info inwinnen bij de huisarts..  
 
Ooh lastig! Misschien de huisarts eens vragen?

En anders of de vakantie verplaatsen of de resterende dagen van de vakantie maar extra genieten?
 
Primolut heten die tabletten. Ik heb ze in een ver verleden ook wel eens gebruikt, kan me niet herinneren dat m'n cyclus toen verstoord raakte, maar was er toen ook niet echt mee bezig. Uit de bijsluiter:    Verschuiving van de menstruatie De maandelijkse bloeding kan, indien daar gegronde redenen voor bestaan, worden vervroegd of uitgesteld.  Vervroegen van de bloeding Om een bloeding te vervroegen zal uw arts u liever een geneesmiddel voorschrijven dat zowel een progestageen als een oestrogeen bevat. Omdat bij een dergelijk middel in principe geen eisprong optreedt, is een zwangerschap vrijwel uitgesloten. Uitstellen van de bloeding Aangezien Primolut N voor het uitstellen van de menstruatie op een zodanig tijdstip in de cyclus moet worden ingenomen dat een zwangerschap niet met zekerheid kan worden uitgesloten, kan u deze methode alleen toepassen als u zeker bent dat u niet zwanger bent. Neem vanaf ongeveer 3 dagen vóór de verwachte menstruatie 2 tot 3 maal per dag 1 tablet Primolut N in. Gebruik Primolut N niet langer dan 10-14 dagen. Twee à drie dagen nadat u gestopt bent met het innemen van Primolut N, zult u een onttrekkingsbloeding krijgen.
 
Terug
Bovenaan