Menstruatie vreugde dansje en vraag over "klussen"

Omdat ik merk dat er veel vragen zijn. En ik zelf hier ook enorm benieuwd naar was, deel ik hierbij mijn ervaring.
18 januari was mijn laatste pil.
23, 24 en 25 jan netjes onttrekking (menstruatie bij het gebruiken van de pil)
27 jan toch (dag te laat) twee pillen genomen.
28 januari toch besloten te stoppen met de pil.
29 jan begonnen met foliumzuur (nog niet heel trouw) van davitamon.
1 week later 4 feb huh nu al ongesteld? Één dag. Onzeker was ik. Kan dat? Nu al? Aangemeld op dit forum!
2 weken later 11 februari weer 1 dag ongesteld.
Inmiddels 7 weken verder 17 maart en ja hoor. Gisteren enorm pijn in mijn buik nog nooit menstruatiepijn echt ervaren. Dacht dat ik naar de wc moest voor grote behoefte maar dat kwam niet. Ja hoor nu echt ongesteld. Wat dunner dan normaal iets roder. Vreugde gilletje vanaf de wc naar vriend. YES IK DOE HET NOG!!

wel in deze weken meer puistjes gekregen, geur is ontzettend versterkt (mensen stinken ineens heel erg, die prullenbak is ook niet fris) verder nergens last van. Nu toch maar met regelmaat foliumzuur slikken nu ik weet dat ik het nog doe;)

Mijn partner en ik hebben besloten om nog even niet te klussen. Als we willen vrijen doen we het maar gaan niet testen en van ja nu moet het. Toch wel benieuwd naar:
Als je echt gaat klussen doe je dan (aangeraden) om de dag maar dan echt de hele maand? Of de eerste week na de menstruatie nog even pauze?
#nieuwsgierig
 
Je kunt het beste al een paar dagen voor de ovulatie klussen, wel om de dag. Dan is de kwaliteit van het sperma het beste. 
 
Hi,
Wat fijn dat alles het gewoon doet! Kan me het vreugde dansje goed voorstellen! Wij zijn 6/1 gestopt (na de stopweek van de nuvaring geen nieuwe in gedaan). Ik werd toen de 25e dag ongesteld. Daarna de periode de 27e dag.
Wij zijn niet heel erg bezig geweest met het zwanger willen worden. Gewoon zien hoe het gaat en er nog geen big deal van maken. Wij vrijen 3 a 4 keer in de week. Dus ongeveer om de dag. Soms is dat wel even tijd maken, maar dat maakt het juist ook wel leuk. En als je gewoon blijft vrijen omdat het leuk is, lijkt het mij minder snel een “moeten” te worden enkel om zwanger te worden. Om die reden ook niet temperaturen of ovulatie testen oid. Dat wilden we dan als na een maand of 9 nog niks gebeurd was. 
Nu afgelopen week voelde ik me al “anders”. Menstruatie moest donderdag of vrijdag beginnen. Niet dus! Zaterdag positieve test!
Kan snel gaan...
Veel plezier aankomende periode! Gewoon lekker van elkaar genieten en het samen gezellig hebben! Volgens mij moet de eerste periode zo zijn. Pas als het na een jaar nog niet gelukt is, is het tijd voor maatregelen . 
Liefs, L.
 
Haha snap dat je blij bent! Wij kluste niet de hele maand, maar deden het om de dag in week 2&3 en daarnaast natuurlijk wanneer je daar zelf zin hebt :) veel plezier en succes! 
 
Wauw L wat een prachtig verhaal en van ?te gefeliciteerd meid!! En idd nog geen maatregelen etc. We kijken wel. Als het toch en is, dan had het zo moeten zijn en zeer welkom.
@Carolien. Duidelijk antwoord precies waar ik nieuwsgierig naar was. En dank je voor je succes?
Nog meer ervaringen?
 
Thnx meis! Jij heel veel succes en plezier aankomende periode! 
Bij vriendinnen in mijn omgeving heb ik ook gemerkt dat het lukt als je probeert niet teveel er mee bezig te zijn. Zo werd 1 vriendin 2x zwanger nadat ze op vakantie was en hier dus flink geklust heeft (ik ben nieuw op het forum en wist nog niet alle te gebruiken woorden;-)). Regelmatig in de 2e en 3e week en verder wanneer je/jullie willen! 
 
Liefs, L. 
 
Terug
Bovenaan