Menstruatie weer op gang na borstvoeding.

<p>Goedenavond allemaal,</p><p>Ik ben een beetje nieuwsgierig naar, hoe lang het bij jullie duurde voordat de menstruatie weer op gang kwam na te zijn gestopt met borstvoeding.</p><p>Het is inmiddels alweer dik 8 weken geleden dat ik noodgedwongen ben moeten stoppen met borstvoeding geven en tot op heden ben ik nog niet ongesteld geweest. Niet dat dat nu zo’n ramp is, vind het wel prima zo ? maar ben wel nieuwsgierig hoe lang het bij anderen duurde.</p>
 
Mijn dochter is ondertussen 6.5 maanden en ben met 19 weken moeten stoppen ivm borstoperatie. Nu vind ik dat ik een behoorlijke hormonale klap gehad heb na de bevalling. Tenminste zo heb ik dat ervaren. Nooit beseft dat hormonen zo’n gigantische invloed op je hele lijf zowel mentaal als fysiek kon hebben. Was er dan ook niet echt op voorbereid. Hopelijk wordt mijn menstruatie wel weer als voorheen. Ik had op een avond rugpijn na nooit ergens last van.
 
Mijn dochter is ondertussen 6.5 maanden en ben met 19 weken moeten stoppen ivm borstoperatie. Nu vind ik dat ik een behoorlijke hormonale klap gehad heb na de bevalling. Tenminste zo heb ik dat ervaren. Nooit beseft dat hormonen zo’n gigantische invloed op je hele lijf zowel mentaal als fysiek kon hebben. Was er dan ook niet echt op voorbereid. Hopelijk wordt mijn menstruatie wel weer als voorheen. Ik had op een avond rugpijn na nooit ergens last van.
 
Tja en ineens ben ik weer ongesteld ? Totaal onverwacht en helemaal geen voortekenen, zelfs geen rugpijn die ik normaal altijd een avond heb. 28 weken na de bevalling en 9 weken nadat ik gestopt ben met borstvoeding.
 
Ik ben alleen na mijn eerste kind ongesteld geworden tijdens de borstvoeding. Bij de andere 4 niet. Ik weet nog dat ik toen ik stopte met bv bij mijn oudste dochter ik direct ongesteld werd en direct zwanger werd. (Helaas wel een mk). 
nu ben ik vorige maand gestopt met bv. Precies 3 weken geleden dacht ik zeker een eisprong te voelen. Een week geleden voelde ik menstruatie krampen maar in het weekend waren die alweer weg. Gisteren begonnen de krampen weer en vanmorgen zo heftige buikpijn dat in echt dacht dat de menstruatie begonnen was. Helaas nog niks. 
mij vraag me ook af waarom het zo lang moet duren. 
volgens mij is het bij mij altijd vrij direct gekomen maar dat weet ik niet helemaal zeker. 
 
Terug
Bovenaan