menstruatie zet na 4 dagen nog niet door

Hi allemaal,

Ik ben even benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik had 2 dagen geleden mijn NOD, en in de 2 dagen hiervoor heb ik bij het afvegen wat lichtbruin gehad, eigenlijk zoals ik altijd heb zodra ik ongi moet worden en hierdoor wist ik dus ook dat ik mijn hoop moest gaan vestigen op de volgende ronde. Echter, ik ben sindsdien nu 4 dagen verder en mijn menstruatie heeft nogsteeds niet doorgezet, iedere keer als ik sochtends wakker word loop ik meteen naar de wc met de verwachting dat ik leeg ga lopen, maar nee... ook geen bloed in maandverband tijdens de nacht. ik heb gisteren en vandaag tampons gedragen maar zelfs na 4 tot 6 uur zit er alleen op de kop van de tampon wat bruinig oud bloed. Een zwangerschapstest heb ik 5 dagen geleden voor het laatst gedaan maar daarna niet meer omdat ik dus dacht dat ik ongi werd.

Heeft iemand hier ervaring mee, heeft testen veel zin nu of misschien nog even afwachten of het toch niet door gaat zetten.

Echt krampen iod heb ik ook niet. Maar zwangerschapssymptomen zijn ook niet aanwezig.
 
Ik zou gewoon opnieuw testen, misschien had je vijf dagen geleden niet genoeg HCG in je bloed, dan kan je test inderdaad negatief zijn. 
Ik had zelf drie dagen na mijn verwachte NOD een test gedaan, omdat mijn cyclus schommelt tussen de 28/30 dagen. En die was dus toen op zeker positief.
 
Vervelend, die onzekerheid. Ik zou als ik jou was zeker een test doen. Het bloed/bruinverlies zou ook een innestelingsbloeding kunnen zijn, zeker aangezien het niet doorzet en je laatste test 5 dagen geleden was.
Heb je verder een regelmatige cyclus? En/of recent gestopt met (hormonale) anticonceptie? 
 
Hi Tessa,
 
Ik heb een normaal een cyclus van 29-32 dagen, ben in dit verhaal al van de 32 uitgegaan ook n.a.v wanneer ik mijn eisprong heb gevoeld. Ik ben sinds een maand of 7 gestopt met de pil en sindsdien eigelijk altijd tussen de 29-32 dagen geweest..
 
Ik zou gewoon testen 5 dagen geleden dan kan hij nu best positief zijn.
En dat bruinverlies kan idd een innesteling zijn.
 
 
Ik zou ook gewoon nog eens testen als er alweer 5 dagen overheen zijn gegaan en je menstruatie toch nog niet echt doorzet. Dan weet je het zeker!
 
Net een early test van de kruidvat gedaan en ik zie een licht streepje, erg licht maar wel een streep. pff zo verwarrend ik wil superblij zijn maar ben dus zo bang dat uiteindelijk toch mijn menstruatie gaat doorzetten. Morgen ga ik in de ochtend nog een test doen om te zien of hij oploopt. Fingers crossed!
 
 
Terug
Bovenaan