menstruatie..???

Hallo,
Omdat ik niet zo goed weet waar ik deze vraag kan plaatsen doe ik het maar hier.
Ik dacht, dat wanneer je volledige borstvoeding geeft, je maanden verlost zijn van die maandelijkse last. Nou mooi niet dus. Ik ben sinds gister weer (in alle hevigheid, met veel pijn) ongesteld. Mijn dochtertje is nu net 14 weken. Gebeurt dat wel vaker?
heeft dit ook consequenties voor de borstvoeding?

ik kijk uit naar jullie reacties.

groetjes natasja, moeder van Isa
http://isalagemaat.rozemuisjes.nl/
 



Hallo Natasja,
Tjee, dat is weer wennen he, die menstruatie... Ik vond dat ook hoor! Flink vloeien en ook af en toe wat slijmproppen. Maar ja, het was toen de eerste keer weer na de bevalling. De keren erna werden wel ietsjes minder, maar vloeide nog wel behoorlijk meer dan voorheen. Voor de bevalling menstrueerde ik voornamelijk "onder invloed van de pil" en dat is natuurlijk ook minder hevig.
De ene  moeder die bv geeft is sneller ongesteld dan de ander. Ik menstrueerde "pas" weer  toen ik nog maar 1 voeding per dag gaf en dat was na een dikke 8 maanden. De smaak van de bv kan tijdens de bewuste week anders zijn. Verder heeft het geen consequenties.
Sterkte!
Groetjes Marieke
 
Vologens mij zijn alle variaties normaal: een vriendin van me was 4 weken na  het stoppen met vloeien na de bevalling alweer de klos, terwijl ze volledig BV gaf. En zelf was ik het pas na 5 maanden met volledige BV weer. Maar mijn cyclus kwam maar moeilijk op gang. Na de eerste keer duurde het 7 weken voor de tweede keer kwam.

Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl. Daar staan heel veel verhalen over wie hoe laat de eerste menstruatie kreeg en ook welke gevolgen dat geeft voor de BV. Bij de een loopt het terug, de andere baby lust het dan niet meer en bij weer een ander gebeurt er helemaal niets.

groetjes
greet
 
Hoi,
Oh, wat vervelend dat je zo gauw alweer ongesteld bent geworden. Mijn dochter is 4 maart 1 jaar geworden en ik geef nog steeds borstvoeding. Sinds februari geef ik alleen nog 's-nachts borstvoeding (ze komt nog 2 keer 's-nachts) En ik ben in februari pas weer voor het eerst ongesteld geworden.
Ik weet wel dat het te maken heeft met een hormoon. Als het hormoon dat voor melkproductie (sorry, ben even vergeten hoe het heet) boven het niveau van het hormoon dat ervoor zorgt dat er een eitje vrij komt blijft dat dan je menstruatie uitblijft. Kennelijk is bij jou het "eitje-vrij" hormoon sterker dan het andere hormoon.
Gaat het verder wel goed met de borstvoeding?
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan