Menstruatiecup na bevalling

<p>Hi dames, </p><p>Ik ben onlangs weer voor het eerst ongesteld geworden na mijn bevalling. Dochter is inmiddels al 1 jaar oud, dus het heeft even op zich laten wachten Voordat ik zwanger werd, gebruikte ik naar alle tevredenheid een menstruatiecup tijdens mijn ongesteldheid. Ik ging er van uit dat het na zo lang wel weer even wennen zou zijn in gebruik, maar ik loop echt te steggelen. </p><p>Ik heb braaf de grotere maat menstruatiecup gekocht die wordt aanbevolen als je vaginaal bent bevallen (ik gebruik de organicup). Maar die zit voor geen meter... Het lijkt alsof mijn baarmoedermond veel lager zit dan voorheen, waardoor ik de cup moeilijker op z'n plek krijg en ik last blijf houden van het steeltje, ookal knip ik deze af. Ik heb inmiddels mijn oude (kleinere) cup geprobeerd, maar ook die zit niet zo lekker als voorheen en het lijkt wel of ik hem niet goed vacuüm krijg. </p><p>Ik heb de quiz gedaan op cupkiezer.nl. Daar adviseren ze op basis van de hoogte van je baarmoedermond + de zwaarte van je menstruatie  een cup, en daar kom ik uit op een nóg kleinere cup dan ik al had. De Organicup mini of een MeLuna Shorty. </p><p>Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mama's. Moesten jullie ook van cup wisselen na de bevalling? Herkennen jullie wat ik zeg over de baarmoedermond?  Ik ben pas sinds een maand ongeveer volledig gestopt met borstvoeding, kan mijn lichaam nog veranderen nu het echt gedaan is met de borstvoedingshormonen? </p><p>Ik vind het geen probleem om een nieuwe cup te kopen, maar wil mezelf behoeden voor nog een miskoop, want de grotere maat organicup gaat sowieso stof liggen vergaren. </p>

Heel herkenbaar. Voor mijn zwangerschap altijd met veel tevredenheid een cup gebruikt, maar toen ik na 11 maanden weer ongesteld was alleen maar gedoe. Lekkage, irritatie. 
Ik heb toen ook via cupkiezer de test gedaan en de MeLuna  short gekocht. Sindsdien weer heel tevreden! 
Geen garantie voor jou natuurlijk. Ik hoor ook wel goede verhalen over de service van cute cotton, die kunnen ook advies geven over welke cup bij jou zou passen. Wellicht dat die je nog kunnen helpen?

Dit had ik ook!!! Ik heb lekker weer de normale maat cup gekocht en nu gaat het gewoon weer prima. Die ander deed ook gewoon zeer en zat gewoon niet goed.

Ik ben zo blij dat ik dit lees, precies hetzelfde probleem hier! Ik ben na de bevalling van mijn dochter begonnen met de grote maat organicup, beviel altijd heel goed, maar na de bevalling van mijn zoon (bijna 2 kilo zwaarder en dit keer wel ingescheurd) zit het voor geen ene meter. Hij lijkt wel te groot, wat ern geprutst elke keer, sta soms jankend op de badkamer omdat het na drie keer weer niet goed zit. Het gaat gewoon pijn doen zo vaak in en uit. Ik heb nu net een spiraaltje, en hoop dat dit mijn laatste menstruatie was. Anders ga ik ook naar een maatje kleiner kijken. Of ander model.

Terug
Bovenaan