Menstruatiecyclus

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb misschien een beetje een domme vraag maar hoop dat iemand hem kan beantwoorden :p</p><p>Komt de menstruatie altijd 14 dagen na de ovulatie? Of verschilt dat ook nog per persoon, net zoals de dat de dagen naar je ovulatie toe kunnen verschillen.</p><p>Ik wil dit weten om terug te kunnen halen wanneer mijn ovulatie geweest is. Dus als ik ongesteld wordt dat ik 14 dagen terug kan tellen en zeker weet dat ik op die dag geovuleerd heb.</p>
 
Nee hoor, als ik de ovulatietesten mag geloven komt mijn menstruatie na 11-12 dagen. Dat is eigenlijk ook echt aan de korte kant maar ben in juli pas met de pil gestopt.
 
ik heb een heel regelmatige cyclus en ik heb altijd mijn menstruatie 12 dagen na mijn eisprong.
Dus verschilt van persoon tot persoon
 
Het aantal dagen van ovulatie tot menstruatie is bij elke vrouw ongeveer 14 dagen, met niet veel variatie. Bij een periode van 28 dagen, is je ovulatie dus op dat 14, en bij een periode van 30 dagen op dag 16. Gezien zaadcellen enkele dagen, tot ongeveer 5 dagen, kunnen overleven en een eicel ook 1 à 2 dagen, is de vruchtbare periode bij een cyclus van 28 dagen dus ongeveer van dag 10 tot dag 15. Mocht je beter willen weten hoe dit jou zit,  kun je het beste de temperatuur methode toepassen. Of ovulatie testen doen.
 
Hallo allen,
 
Ik heb hier ook nog een vraag over. Afgelopen 6 maanden was mijn menstruatie cyclus elke keer exact 29 dagen. Maar afgelopen maand ineens 31 dagen. Iemand enig idee hoe dit nu zit met mijn ovulatie? Moet ik voor deze mand nu de 31 dagen of 29 dagen aanhouden?
 
Terug
Bovenaan