menstruatiecyclus

Hallo,

Even een vraagje aan moeders die al meerdere keren ongesteld zijn geweest. Hadden jullie meteen jullie oude cyclus of zat er een verschil in? Volgens mij klopt mijn cyclus niet meteen helemaal, is dat gewoon?
Hoop op jullie reacties.

Groetjes,
Nienke

hallo
mijn zoontje Ash is geboren op 2/11/06
ik heb ongeveer 6 weken nabloeding gehad en daarna 1 x mijn regels
daarna nits niet meer en nu ben ik een week met borstvoeding gestopt ik heb ik terug mijn regels dus ik hoop dat ik nu met regelmaat mijn regels terug krijg
groetjes Tess

Ik ben zo snel mogelijk weer met de pil begonnen...... Vraag me af hoe jullie dat doen? Waarom zou je afwachten of je cyclus weer 'normaal' wordt??

groetjes,
Kipling26

Hoi hoi,

Nog steeds niet ongesteld, vreemd. De reden dat ik niet aan de pil ben begonnen is omdat ik dan snel last heb van schimmelinfecties, zowel vaginaal als op de huid. Wij gebruiken dus condooms, dat is wel balen want het is een hele toestand. Ik heb met de gyn overlegd of ik een spiraaltje zou laten zetten maar hij raadde dat af omdat ik waarschijnlijk net van de bijwerkingen af ben op het moment dat we een broertje of zusje voor Daan willen. Vandaar dus de condooms, helaas is er twee weken geleden een geknapt en ben ik nu nog niet ongesteld geworden, zit nu op dag 31 van mijn cyclus. Waarschijnlijk is mijn cyclus gewoon nog niet op orde maar er is dus een mogelijkheid dat ik zwanger ben, volgende week maar eens testen. Lijkt me aan de ene kant geweldig alleen hoopte ik mijn lichaam even een jaartje rust te geven, mijn vorige zwangerschap was best zwaar en de keizersnee is officieel nog niet lang genoeg geleden.

Vandaar dus mijn vraag of iedereen meteen weer onregelmatig was maar ik word er helaas nog niet veel wijzer van.

Groetjes,
Nienke

Ik geef nog steeds volledig bv, mijn zoontje is nu 4 maanden, en ik ben nog steeds nite ongesteld geworden. Vind ik helemaal niet erg :) Schijnt erbij te horen als je nog bv geeft, dan duurt het wat langer? Wie weet wanneer je het weer kunt verwachten als je sowieso volledig bv geeft tot 6 maand? Daarna (als het lukt natuurlijk!) krijgt hij er fruithapjes en weet ik wat nog meer naast en bouw je bv af denk ik?

Zijn er überhaupt meer moeders met een kindje wat rond 24 november 2006 geboren is en die nog steeds ook volledig bv geven? Hoe bevalt dat? Bij mij liep het ineens flink terug (ook mijn eigen schuld hoor, niet genoeg aanleggen als hij er niet heel duidelijk om vroeg overdag en in het weekend doorslapen (mijn vriend gaf hem dan flesjes afgekolfde melk) en niet genoeg water drinken op een dag! (Ik krijg het écht niet weg!)
Naar het consultatieburo geweest en idd was Runar niet genoeg gegroeid sinds de laatste keer, dus zelf even drie regeldagen gemaakt vorige week.
Heeft gelukkig geholpen en inmiddels heb ik weer genoeg voeding.

Nouja, de "test" komt as dinsdag wel - dan wordt hij weer gewogen!
Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Ik werk trouwens twee dagen in de week en merk dat dat al heel moeilijk is om bv op gang te houden - ik zou het niet redden als ik fulltime zou werken! Er is ook geen tijd om veel  te kolven, ben leerkracht nl en  hoewel het je recht is een vierde van je werktijd te kolven, is dit bij ons "onmogelijk". Je kunt niet zomaar weglopen uit je klas en om vervanging hoef je écht niet te vragen, tijdens vergaderingen is  eigenlijk al "not done" zie ik in de ogen van sommige  collega's!

Ik heb zelfs al de opmerking gehad (toen ik even niet zoveel voeding had en ik vaker moest kolven overdag en mijn vriend zelfs met de kleine langskwam in de middagpauze zodat ik kon voeden, hij had nl gewoonweg niet genoeg melk in de koelkast staan van me en bijvoeding hebben we niet.)  of ik niet beter kon gaan afbouwen ivm het werk?! Was niet direct lullig bedoeld, maar ik vond het zó'n domme opmerking!!!

Groetjes Edith

Hallo Nienke,

Ik geef geen borstvoeding en ben  voor het eerst ongesteld geworden toen mijn kindje een week of negen was. Het bleef wel lang doorgaan maar ik vloeide niet erg veel in die 'langere' tijd. Daardoor klopt mijn cycles nog helemaal niet want ik ben aan de pil begonnen en in de stop week werd ik niet ongesteld... ik ben niet zwanger, met andere woorden, mijn cycles is nog niet als voorheen. Maar volgens mij is dit vrij normaal. As je borstvoeding geeft kan het heel lang duren voor je uberhaupt weer ongesteld wordt.

Groetjes Sanne

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties, ik geef geen borstvoeding en ben ook na 10 weken (5 weken na het stoppen met de borstvoeding) ongesteld geworden. Nu dus nog niet, maar even een test gedaan en niet zwanger dus het zal vanzelf wel komen denk ik dan maar.

Groetjes,
Nienke

Terug
Bovenaan