menstruatiegevoel

Hallo! Ik ben 6 weken zwanger en heb sinds ongveer 2 weken vrijwel constant een zeurend menstruatiegevoel onder in mijn buik, soms ook vrij hevig.Volgens de vk hoort dit erbij en mag ik er paracetamol tegen nemen (vond ik tot nu toe niet nodig). Ik heb tot nu toe geen bloedverlies gehad. Herkent iemand dit gevoel? Op sommige momenten maak ik me toch een klein beetje zorgen. Het is ook nog zo pril en spannend allemaal...
 
Hoi.
Ik ben nu 5 weken zwanger en heb ook zeurende buikpijn maar herken het van mijn vorige zwangerschappen.
Toen zei mijn gyn dat het met het uitrekken van me banden komt.
Daar zal jij waarschijnlijk wel last van hebben.
Geniet maar van je zwangerschap.
 
Het wordt vanzelf minder over een paar weken. Het is het groeien van je baarmoeder. Het uitrekken van de banden, zgn. bandenpijn komt volgens mij pas later. Die pijn zit ook meer aan de zijkant van je buik, terwijl de pijn die je nu hebt waarschijnlijk je hele onderbuik betreft.
 
Het is inderdaad je baarmoeder die al aan het groeien is, het lijkt op menstruatiepijn. Dit kun je met vlagen voelen tot ongeveer 12 weken. Dan komt je baarmoeder boven het schaambeen uit en heb je er veel minder last van.
Met de bandenpijn is het zoals Saskia al zegt.
 
Herken het helemaal, alleen heeft Debbie niet helemaal gelijk. Tot en met week 28 kun je dit blijven voelen, wel neemt het iets af na week 12. Maar met week 28 rust je baarmoeder op je schaambeen en dan heb je er helemaal geen last meer van. Kan totaal geen kwaad overigens.
 
hoi anoniem
ik had dat ook heel erg in het begin. ik moest dus ongesteld worden (liever niet dus) en ik had ook steeds zo'n ongi-krampjes in mijn buik en rug. dus was er bijna van overtuigd dat ik nie zwanger was en mijn ongi niet doorkwam.
ik was dus ook overtijd en hoopte dus ook op een zw.schap! en het is allemaal goed gekomen, ik ben nu 23weken!!
en zelf nu heb ik nog af en toe ongi-gevoel...
liefs van sandy
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Voel me een stuk geruster nu: fijn dat je je vragen op zo'n forum kwijt kunt!
Allemaal veel succes en geniet er vooral ook zoveel mogelijk van!
Groetjes
 
Terug
Bovenaan