Menstruatiekalender app en internet ?!

<p>wie kan mij helpen. Een menstruatie kalender app gaf aan dat 24-2 mijn eisprong is en als ik op internet een berekening maak geeft hij de 21e aan?! Dit is wel een enorm verschil! Nu snap ik wel hoezo het deze maand niet gelukt is.</p><p>mijn menstruatie is vandaag begonnen en meestal een cyclus van 27-28 dagen!</p>
 
Hoi Lindabeek,
Ik zou niet van de app en internet uitgaan. Dit zijn allemaal gemiddelden en elke vrouw is anders. Als je echt wilt weten wanneer je eisprong ongeveer plaats gaat vinden. Kan je ovulatietesten gaan gebruiken of temperaturen. Met temperaturen heb ik geen ervaring.. Maar lees er wel veel over op dit forum. 
Liefs, 
Framboos
 
Ik gebruikte altijd Clue, hoe langer je hem gebruikt, hoe nauwkeuriger (en betrouwbaarder) hij wordt. Maar inderdaad nooit je eigen logische verstand vergeten. ;)
Groet,
Kim
 
Begrijp me niet verkeerd, maar ik geloof niet dat het daarom niet gelukt is. Ook als je wel precies tijdens je ovulatie seks hebt, dan is het nog maar een kwestie van mazzel hebben dat net dat ene zaadje dat eitje bevrucht. Zaadcellen blijven een tijdje leven, dus ook voor of na de ovulatie heb je nog prima kans. Hou het leuk samen en heb gewoon regelmatig lekker seks. Niet alleen die ene dag. Succes!
 
Ik gebruikte de app bijna een jaar om te kijken hoe mijn cyclus in elkaar zat. Toen we er voor gingen ben ik gaan kijken met ovulatie testen of het enigszins overeenkwam. Dit was niet het geval. Ondanks een cyclus van elke maand 28 dagen, scheelde het toch een aantal dagen met de app.  Moet zeggen dat ik vanuit mijn omgeving iedereen hoort dat het met de app niet lukte en na advies van een test wel lukte. Ook dit is natuurlijk net als wat BenB zegt.. het is en blijft een wonder als het lukt :)
 
Ik gebruik de app Flo en ben pas net bezig. Wel fijn, want je kan ook je symptomen bijhouden. Denk wel dat het nu nog niet heel precies werkt, pas als je meerdere cycli gehad hebt, dan krijg je meer zekerheid.
Ik gebruik daarnaast ook ovulatietesten, die vind ik wel heel fijn en nauwkeurig!
Volgens mij kun je ook temperaturen gebruiken om e.e.a. te meten, dat heb ik nog niet geprobeerd. Probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn maarja, ik wil zo graag...
 
Terug
Bovenaan