Menstruatiekramp 10 weken

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben nu 10 weken zwanger en op en af menstruatiepijn zonder bloed.</p><p>ik heb vorig jaar een miskraam gehad en daarna zijn we n jaar bezig geweest om zwanger te raken.. </p><p>zoals jullie dus wel begrijpen ben ik eeg onzeker en bang.</p><p>iemand die deze buikpijn herkent?</p>

Ja, ik had hetzelfde als jij. Menstruatie krampen en steken zo rond de 10-12 weken. Is de groei van je baarmoeder! 
Ik bleef elke keer weer nieuwe pijn krijgen op verschillende plekken. Bij twijfel ook je verloskundige bellen, die kunnen goed toelichten wat er gebeurt en dan kun jij weer lekker slapen ?

Klinkt als bandenpijn.. veel vrouwen (niet allemaal) hebben dit in t begin.. je baarmoeder groeit in een rap tempo en de banden waar je baarmoeder aan hangt kunnen dit niet altijd bij houden.. dat is gevoelig / pijnlijk maar gaat vanzelf over.. later in de zwangerschap “kan” dit terug komen.. is dan ook (voor mij) wat heftiger dan in t begin.. hoort er allemaal bij en nergens om je zorgen over te maken.
tuurlijk kan je altijd bij twijfel je vk bellen! Ook zeker doen, liever een keer te veel dan een keer te weinig! Die kan je duidelijk vertellen hoe en wat en je gerust stellen.
niet gek dat je verder bang bent hoor! Elke vrouw vind het eng en spannend! Niemand wil na een positieve test slecht nieuws en al helemaal niet als je dat al een keer hebt meegemaakt! Maar vergeet niet dat stress meer kapot maakt dan je lief is! Probeer te ontspannen en te genieten van het feit dat moeder natuur je nog een kans heeft gegeven. En gaat t wel fout, hoe pijnlijk en moeilijk dat ook is, weet dat je lichaam dit doet omdat er al iets mis is, je lichaam zal nooit bewust een slecht / ziek kindje op de wereld zetten.
verder kan je de pijn een beetje verzachten door een warme douche / bad / kruik te nemen.. meestal voel je na ong een half uur dat het beter voelt.
heel veel succes met de rest van je zwangerschap en echt probeer niet te vergeten om ook te genieten!

Ik ben nu 7 weken zwanger en heb t al vanaf t begin! Ik dacht juist dat mijn ongesteldheid maar niet doorkwam en bleek zwanger (gelukkig!)... heeel erg vervelend! Heb ook van alle kanten gehoord dat het juist een goed teken is maar heel blij word je er niet van... succes en sterkte!

Ik snap je bezorgdheid en angst, maar het is heel normaal hoor. Zeker als je er verder geen bloed bij hebt. Ik ben nu in de 18e week en heb het af en toe nog steeds. Het hoort er allemaal bij. Als je erg angstig bent kan je altijd je verloskundige bellen en vragen om een extra echo. Ik mag dat ook altijd door mijn voorgaande miskramen als ik me veel zorgen maak. Wie weet mag jij ook tussendoor even komen voor de geruststelling.

Terug
Bovenaan