Beste F, ik snap dat je niet kunt wachten tot je NOD(nietongesteldheidsdag) en je alvast een early test hebt gedaan. Zelf toen ik zwanger probeerde te raken vond ik het wachten ook echt niet te doen. Maar helaas is dat toch echt het enige waar je in deze situatie echt zekerheid uit kunt halen. Het meest raadzame is om te teste op je NOD en dan mogelijk nog 1 of 2 dagen na je NOD als je nog niet ongesteld geworden bent en nog geen positieve test hebt gehad. Ook heb ik hierbij een artikel voor je gevonden die je nog meer informatie en tips kunt geven over testen en wanneer je het best kunt testen:
Wil je een zwangerschapstest doen omdat je overtijd bent? Check hier wanneer je precies wilt testen op een zwangerschap, hoe het werkt en wat je opties zijn.
www.oudersvannu.nl
Ook heb ik nog verdere informatie voor je gevonden op Oudersvannu.nl waar je mogelijk iets aan hebt:
Het komt vaker voor dat vrouwen rond de tijd van hun verwachte menstruatie symptomen ervaren die lijken op menstruatieklachten, zoals pijn in de onderrug, borstgevoel en krampen. Deze symptomen kunnen zowel wijzen op een naderende menstruatie als op een zwangerschap. Een negatieve uitslag van je zwangerschapstest is jammer, maar dit hoeft nog niet definitief te zijn, omdat jouw hormoonniveaus (hCG) misschien nog niet hoog genoeg zijn om gedetecteerd te worden.
Ik denk voor beide situaties dat veel vrouwen vergelijkbare ervaringen gehad, dus je bent zeker niet de enige. Alleen geeft het op dit moment geen zekerheid en kunnen we gewoon met andere ervaringen nog niks zeggen. Mocht je menstruatie uitblijven en de test blijft negatief, dan is het altijd een goed idee om even contact op te nemen met je huisarts voor verder advies.
Voor meer informatie over vroege zwangerschapssymptomen kun je terecht op Ouders van Nu.nl. Ik heb hierbij een linkje voor je:
Van hoofdpijn tot misselijkheid: er zijn veel vroege tekenen die bij vrouwen overeenkomen. Wat kun je allemaal verwachten qua eerste zwangerschapssymptomen?
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door IVF Arts
Elke Struiwig.
Heel veel succes en hopelijk is het raak!
En als je nog verdere vragen hebt, of je zit ergens mee,
laat het ons weten. We zijn er voor je!
-Jetske