Mentaal voorbereiden overstappen flesvoeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik geef nu bijna 4 maanden borstvoeding en in het begin was het best even lastig. Nu gaat het super goed en ik vind het heerlijk om het te geven. Het intieme moment samen met mijn baby.</p><p>Ik ga eind juli op vakantie en had mezelf voor genomen dan te stoppen met borstvoeding omdat het er toch wel veel op de moeder komt, je moet opletten als je een drankje doet, als je niet voed moet je kolven het is toch een dingetje als je lekker op vakantie bent, tegen die tijd is mijn dochter een half jaar.. </p><p>nu is het zo dat ik toch wel twijfel en bang ben dat ik spijt krijg. </p><p> </p><p>Hoe bereid je je mentaal voor op het stoppen met bv? Ik heb het idee dat dit heel emotioneel gaat worden.</p><p>herkennen jullie dit, hebben jullie advies mbt wat ik kan doen? Tips?</p><p>liefs </p>

Hoi,
Tegen die tijd krijgt je kind waarschijnlijk ook al wat hapjes en heeft hij dus minder behoefte aan de borst. Dan is het ook makkelijker om af te bouwen/te stoppen. Mijn zoontje was rond die tijd enorm afgeleid en vond vast voedsel veel interessanter dan melk, wat het voor mij makkelijker maakte om te stoppen. Maar het is wel een bijzonder samenzijn wat toch anders is met flesvoeding ! 
Misschien kun je het tegen die tijd gaan afbouwen, alleen ‘s ochtends nog geven op vakantie (dan kun je ‘s avonds nog wel een drankje doen).
Succes !

Heel herkenbaar, rond 4 maanden overwoog ik om het af te bouwen maar het voelde toch nog niet goed...nu werd mijn nieuwe doel om bij 6 maand te stoppen en dat is hij bijna. Ik ben wel langzaam aan steeds meer kv gaan geven zodat de overstap niet zo groot is voor hem en voor mij. Ik geef dus niet volledig bv meer maar het is wel heel fijn dat ik hem nog wel met bv kan troosten of die geborgenheid kan geven.. door de combi met kv heb ik wel steeds meer het gevoel dat ik hem niet meer een volledige voeding kan geven.. maar dat is nu inmiddels wel prima dan wordt het stoppen zo steeds makkelijker

Ik had hetzelfde, 6 maanden was t doel. Langzaam gaan afbouwen. Eerst de meest onpraktische voeding eraf. Vriezer lag gelukkig vol. Ze is nu bijna 6 maanden en ik voed nog een beetje sochtends en savonds, maar het is nog maar weinig melk. Mijn hart brak een beetje want het ging zo goed! Maar ik hoef geen kolf meer mee naar mn werk en kan lekker een dag weg zonder gedoe. Das ook heerlijk. En dat ik zo weer zonder zoogcompressen en voedingsbh kan is ook top. Oh en kindlief eet inmiddels ook best wat fruit en groente, helpt ook. Echt geweldig toch 6 maanden? Wees trots! Oh maar een beetje relaxt afbouwen kost wel een week of 6 (bij mij). Bouw dus wat tijd in voor dat je op vakantie gaat. 

Ik had dezelfde doelen en ben uiteindelijk gaan afbouwen met 9 maanden omdat ik het daarvoor nog niet wilde dus ? en daarbij vond ik het ook verrekte handig juist op vakantie geen gedoe met flessen en poeder etc. En die drankjes gingen toch niet zo hard op vakantie omdat het toch heel anders vakantie vieren is met baby ?

Ik volg dit topic even, zit zelf hier ook mee.
Mijn zoontje is nu 8 maand, krijgt tandjes boven, onder heeft ie ook, en word nu wel pijnlijker om borstvoeding te geven.

Nu hebben we het eerder geprobeerd met fles geven toen hij bijna 4 maanden was, helaas niet gelukt dus heb na 2 maanden opgegeven met de instelling: volgende keer beter.
Hadden veel tips gekregen en van alles geprobeerd, dus deze keer mentaal ook op voorbereiden.
Dan maar doorzetten en met pijn in mijn hart mijn kindje laten huilen totdat ie fles pakt ? anders gaat het nooit lukken ben ik bang.

Terug
Bovenaan