Mentale ontwikkeling

Hi!

Ik vind het topic over de motorische ontwikkeling echt leuk, leuk omte lezen waar alle kleintjes mee bezig zijn en hoeveel bende ze aan het maken ze zijn ;-)

Vandaar, de mentale ontwikkeling.

Ik merkte gister voor het eerst dat Warren een beetje verlegen werd van beziek dat we hadden: hij glimlachte voorzichtig naar ze en draaide toen zijn hoofdje weg en naar beneden en deed zijn handjes voor zijn hoofdje. Echt zó schattig!
Ook begint hij het door te krijgen als ik even de kamer uit loop, dan kan hij heel beteuterd kijken, en heel hard lachen als ik weer binnen kom.

Maaaarrr, hij kan sinds deze week ook heel dikke krokodillentranen huilen. Wat een 'drama queen' zeg!
Hij doet dan zijn handjes is de lucht en met lange booooeeehoooe uithalen huilen. En waarom? Gister omdat ik hem (bleek later) niet snel genoeg zijn eten voerde. Vanochtend omdat we 'm zijn jas uit deden. Hoe durfden we! ;-)

Ook oorzaak-gevolg vindt hij heel interessant en ik merk ook dat hij met voorlezen de plaatjes steeds meer bestudeerd (in plaats van alleen op het boek meppen).
Sowieso lijkt hij alles supergrondig te bestuderen,
kleine professor, haha.

Ben benieuwd waar jullie kleintjes allemaal mee bezig zijn in hun koppies!

X
Evje

Hier begint ook een eenkennigheidsfase al toe te slaan...gisteren was ik bij mn zus en die had hij al even niet gezien.toen ze tegen hem begon te praten,drukte hij snel zn hoofdje tegen mn borst en kijk dan heel verlegen naar mn zus,toen ik hem gaf begon ie knoerhard te huilen,niet meteen maar eerst zo een pruillipje haha.

hij is ook veel met grote zus bezig..als hij ze hoort gaat ie erop af.en roept dan huh huh.en begint hard te lachen als hij aandacht krijgt.ook trekt hij graag aan onze haren.en is dan niet van plan om zomaar los te laten.

dat eten herken ik ook wel..als het niet snel genoeg gaat begin ie te mopperen en zich af te zetten.

ook houd hij erg van aanraking/strelen,hij pakt gerust mn hand of van mn man en gaat dan zo naar zn wangetje,dan wil hij gestreelt worden.lief he.

liefs jootje

Hier komt ook de eerste eenkennigheid wat naar boven. Dat uit hij door als er mensen tegen hem praten alleen stug naar mij gaat zitten kijken! Daar moet ik dan om lachen en dan lacht hij toch maar mee.
En inderdaad de kamer uitlopen... Als hij op de grond ligt komt Tygo er als een razende achteraan, maar als hij in de box speelt gaat tie heel zielig liggen piepen. nog geen minuut later speelt hij weer lekker verder gelukkig.
Voorlezen wordt hier niks. Op schoot zitten is alleen maar klimmen en springen.

Grappig hè al die veranderingen!

Groetjes

Jaaa mentale ontwikkeling haha.

Stan luistert supergoed naar zijn naam al een tijdje. Ook kijkt hij naar mijn man als ik zeg: waar is papa? Oorzaak-gevolg vind hij ook heel leuk. Ook op ontdekkingsreis in de loopstoel is erg interessant. Hij bestudeert ook alles supergrondig. Hij kan bijvoorbeeld heel erg goed met een dopje van de fles spelen...

En sinds twee maanden ongeveer een echte knuffelkomt. Verlegen is hij eigenlijk al heel lang. Hij kan soms ook echt blozen hahahahahaha

SUPER gewoon!!!!

Hoi,

Hier ook weer een tevreden kind (na mijn vorige lichtelijk wanhopige topic). Hij had inderdaad gewoon een paar moeilijke weken, nu is hij weer de vrolijkheid zelve. Hij rolt nog steeds niet terug naar zijn rug, maar dat komt vast vanzelf.

Qua mentale ontwikkeling merkte ik vorige week ook voor het eerst dat hij wat eenkennig begint te worden. Als hij even bij een ander op schoot zit kijkt hij eerst argwanend, soms begint hij te huilen, soms ontdooit hij. Ach, ik vind het wel een eer dat hij hij het liefst bij mij is;-) Probeer er wel luchtig mee om te gaan, want het is nou eenmaal iets dat bij deze leeftijd hoort, dus het zij zo! Jammer voor alle ooms en tantes die hem het liefst de hele tijd op schoot hebben!

Verder veeeeeeel kletsen (onverstaanbaar, maar toch), buikschuiven, omdraaien in bed, eindeloos kiekeboe-spelletjes kunnen doen en elkaar nakletsen.

Heerlijk!

Terug
Bovenaan