Menu baby 1 jaar

<p>Hoi mijn kleine man wordt bijna 1 en hij drinkt al halfvolle melk sinds een paar dagen.</p><p>Ik ben benieuwd wat jullie kleintjes op een dag eten. <br /><br /></p><p>groetjes van een nieuwsgierige mama</p>
 
Hier het volgende
7.30 1 boterham en beker melk
9.30 2 stuks fruit en water
12.00 2 boterhammen en water
15.30 tussendoortje (komkommer, koekje oid)
17.00 warm eten zo'n 200 gr en klein beetje toetje 
19.00 flesvoeding 180 ml (wil ik binnenkort vervangen door gewone melk. Even kijken of het in 1x lukt of dat ik moet afbouwen)
 
Mijn zoon wordt binnenkort 1 jaar. Hoe heb jij de flesvoeding afgebouwd naar de halfvolle melk?
Mijn zoon eet smorgens 1 boterham met 150 cc melk
9.30u stuk fruit en water 
12u 2 boterhammen en 150 cc melk
14.30u koekje met sap
17u warme maaltijd met water en toetje
 
Mijn dochter over 10 dagen 1 jaar.
S morgens 1 fles 180+6, gaan morgen proberen  gewoon melk, gezien de boterham 9 van de 10 keer meer mee gespeeld word dan gegeten .
Tussendoor fruit en thee
Tussen de middag gewone melk  1 a 2 boterhammen.
'S middags thee/water/zo nu en dan wat diksap. De rest van het fruit of rozijntjes of e een koekje.
Avonds: warm eten, 1,5 aardappel, groente klein stukje vlees. Toetje na
Voor het naar bed gaan 180+6
Ze drink alleen alles nog uit de fles, al bieden we en oefenen we uit bekers, rietjes bekers en Munskin beker, maar dat is nog niet een groot suc6 
 
Wat een mijlpaal hè, 1 jaar!
Ons zoontje van 13 maanden krijgt het volgende:

Ontbijt: 2 boterhammen, bekertje halfvolle melk
10.00u fruithapje met thee/water
Lunch: 2 boterhammen, bekertje halfvolle melk
15.00 tussendoortje in de vorm van fruit/ stukjes komkommer/krantjes/cracker etc. met thee/water
Diner: wat wij eten. Potje Olvarit als hij iets niet mag wat wij hebben
19.00u 120cc halfvolle melk

Kind eet meer boterhammen dan ik op een dag, maar hij heeft het echt nodig. Is eerder te licht dan te zwaar ?
 
Mijn kereltje wordt 22 nov 1 jaar:
8.30/9.00: 180cc melk +6 en 8 pap met lepel geven
10.30-11.00u: 1/1,5 stuk fruit met Roosvicee
13.30: 1,5 boterham en flesje halfvolle melk rond 90cc
16.00u: tussendoortje rijstwafel/wortelchip en Roosvicee
17.30-18.00u: eet met pot mee. Weeg niks af. Genoeg is genoeg. Soms eet die goed soms zo goed als niks. 
20.00u: 180cc +6 melk, deze is bijna op, denk nog 3x en dan gwn overstappen op halfvolle melk, krijgt die in de middag ook gewoon. 
 
 
 
 
 
@DeesjeP ik heb hem gewoon een op de andere dag een flesje halfvolle melk aangeboden en hij vondt het heerlijk. Ik dacht als hij het niks vind dan zou ik nutrilon mixen met halfvolle melk maar ging in een x goed dus even uitproberen
 
Terug
Bovenaan