merk je dat je vliezen breken met een kindje dat ingedaald is?

dag mama's

Ik ben ruim 38 weken zwanger, en de kleine is al vanaf week 36 ingedaald en ligt vast in me bekken. Nou verloor ik vannochtend wat vocht het was wit en erg vloeibaar. (niet veel) dus geen vruchtwater, maar omdat het kindje zo ingedaald is, merk je dan wel dat je vliezen gebroken zijn?? maak me namelijk zorgen dat het niet duidelijk merkbaar is.
bedankt
 
Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Maar in 10% van alle zwangerschappen begint de bevalling met het breken van de vliezen. Als je vliezen gebroken zijn verlies je in 1 keer een hele plons vruchtwater, of het gaat druppelsgewijs, maar je blijft telkens vocht verliezen, dus het niet merken is onmogelijk.
 
Wat jij had lijkt me meer het verliezen van de slijmprop. Bij mij was dat tenminste ook geen prop, maar wat dun slijn met wat bloed erin. dat was 's morgens. Pas 's nachts begon de bevalling echt met het breken van de vliezen en meteen ook weeen. Ik voelde echt warm water eruit stromen en daarna kwam er regelmatig weer een beetje vocht uit. wacht maar rustig af en maak je niet druk. Zolang het vocht wit is, is er niks aan de hand.
Alvast succes met de bevalling!
 
Ik had bij 37 weken ook heel veel vocht bleek witte vloed te zijn volgens de VK. Het was bij mij ook wiitig/waterig ik dacht ook dat de vliezen het waren. Maar dit kwam pas 3 1/2 week later en dat merk je echt wel.
 
Terug
Bovenaan