merkkleding?

hoi meiden,

graag jullie eerlijke mening hierover.

het begon allemaal toen ik met een vriendin ging shoppen voor mijn kinderen. kocht bij benneton een leuk setje voor de jongste en had toen de bui al moeten zien hangen want mevrouw liep al te puffen en belachelijk te roepen. Toch kocht ik er nog een paar kleine nikes bij. Opeens zei ze me dat ik een A-sociaal ben en me kids totaal verziek. Mijn klomp brak en ik vroeg haar nog waarom ze zo boos was. Volgens haar dien ik er rekening mee te houden dat niet iedereen zoveel geld uit kan geven en maak ik ondankbare wezens van ze. Ik ben van mening dat ik zelf bepaal wat ik uitgeef en als ik het me niet kon veroorloven ik net zo makkelijk ergens anders shop, en dat dat niks zegt over hoe ik mijn kinderen opvoed. Nou volgens haar was ik een kapsoneswijf die de waarde van geld niet kent. In mijn boosheid heb ik haar beschuldigd van jaloezie omdat wij het iets beter hebben dan haar, wat ik achteraf wel kinderachtig van mezelf vindt, maar voelde me op dat moment erg aangevallen. Mijn man vind dat we na zolang keihard werken eindelijk ook recht hebben op mooie spullen, en die zou het liefst iets extravagants kopen om het er nog ff extra in te wrijven, ik ben daar heel anders in en wil niemand de ogen uitsteken. Ik zit er toch wel mee dat mensen zich er zo aan kunnen storen dat ze kwaad op me worden. Ben gewoon blij dat ik soms iets kan kopen zonder 3x het prijsje om te moeten draaien. Wat echt wel eens anders is geweest en mijn dochter zag er net zo leuk uit in zeeman dan de kindjes in oililly. Voor mij zijn het maar kleertjes en straks maak ik er weer een ander blij mee want de kwaliteit is top en kan echt langer mee dan ik ermee doe.

groetjes Lou

Nou meis, ik zou ook kwaad worden als ik zo behandeld zou worden hoor. Ik ben echt niet te beroerd om bij Zeeman binnen te stappen maar laat mij vooral ook in mijn waarde... Mijn kids hebben veel merkkleding gecombineerd met H&M. Niet omdat ik het nu zo bereinteressant vind dat er een merkje aanhangt maar wel omdat de merken die ik koop altijd verstelbaar zijn, de modellen veel mooier vallen bij mijn kids en als je oplet de prijzen bar weinig schelen met bv hema en hennes. Ik heb wel pogingen gedaan met outfits van Hema, Zeeman ed maar het zit gewoon niet. Het is te krap op de taille en vervolgens enorm lang of het is niet verstelbaar en ze groeien er 2 tot 3 x zo snel uit. Mette is lang en smal en past gewoon niet in die vierkante modellen. Maargoed er is merkkleding en merkkleding he. 59.95 voor een shirtje daar begin ik ook echt niet aan. Dat vind ik pure afzetterij. Maarre Benneton is zeer coulant geprijsd hoor. Niks duurs aan. Mijn beide kids hebben er een winterjas van en omdat het model mooi lang valt heeft Mette die van haar dit jaar voor ronde 2 aan. Kortom als je de prijs over 2 seizoenen uitsmeert ben je goedkoper uit als bij prenatal. Ik koop dus wel merkkleding maar een romper van hilfiger daar zie ik het nut dus niet van in en rompers komen bij ons dus gewoon van de Hema. Ik vind het sneu voor je vriendin dat ze niet tevreden is met haar eigen situatie. Jij moet toch gewoon iets kunnen kopen bij Benetton. Zo bijzonder is dat namelijk helemaal niet.

Ga je het nog uitpraten of is het echt helemaal mis?
gr.Ing

PS de reactie van je man vind ik dan weer niet zo sjiek. Dan laat je jezelf net zo hard kennen als die vriendin en tja dat is nu juist wat jij niet wil. Kortom goed dat je hem hebt kunnen stilhouden.

Hoi Lou,

Ook ik ben wel eens bang dat ik onze kleine man teveel verwen. We kopen meestal kleertjes voor hem van Noppies, Mexx of Esprit, in combinatie met rompertjes van de Hema en shirtjes van de Zara. Het hoeft van mij echt niet per sé merkkleding te zijn, maar het staat gewoon veel beter en valt ook inderdaad beter.
Maar ja, ik troost mezelf dan maar met de gedachte dat hij nog niet met z'n handen uitgestoken bij de deur staat om de cadeautjes in ontvangst te nemen als er visite komt, dus zo verwend is hij nog niet ;-)

Maar wat betreft de ruzie met je vriendin: hier zit duidelijk meer achter; waarschijnlijk waren de kleertjes de befaamde druppel. Ik zou zeker contact met haar opnemen om het uit te praten, want dit is echt zonde!

Succes ermee

Groetjes, 10e

hoi Ing,

we zullen uiteindelijk wel weer praten, is tenslotte maar een klein eiland. dat is gewoon het nadeel als je in het buitenland gaat wonen, je probeerd toch een sociaal leven op te bouwen maar het lijkt wel of je op deze leeftijd gewoon niet meer zo makkelijk vriendinnen maakt. er word constant gekeken naar, wat je man doet, welke wijk je woont, waar je kinderen op school zitten, etc. alsof dat iets over je persoonlijkheid zegt. hollanders houden er nou eenmaal van met elkaar op een kliek te gaan zitten, dus loop je elkaar overal tegen het lijf, en om ongemakkelijke situaties te voorkomen blijf je dan maar vriendelijk. ben blij om ook van een ander te horen dat ik echt niet overdreven bezig ben en dat zij dus echt wel raar reageerde.

Hai,

Ben ik nog even. Ik denk dat het belangrijk is dat mensen elkaar in hun waarde laten. Of je nu shopt bij Zeeman of Benetton, iedereen moet zijn eigen keuzes maken. Ik denk ook dat er meer achter zit bij je vriendin en dat je erover moet praten. Ondanks dat je vriendelijk doet tegen elkaar is het toch een soort van gemaakt of niet?

gr.Ing

hoi ing,

Jaaaah ontzettend gemaakt idd, we zijn toevallig gisteren elkaar weer tegengekomen op een tuinfeestje van kennisen. ik had een beetje het gevoel dat zij zich rotter voelde dan ik. heb wel gewoon gedaan maar ja het is inderdaad wel erg nep zo. heb me voorgenomen dit allemaal te laten betijen en dan eens een keer met haar praten. heb namelijk heel wijselijk me mond tegen iedereen gehouden anders krijg je weer dat mensen zich ermee gaan bemoeien en het alleen maar erger word. gelukkig kan ik hier me ei kwijt hahaha.

groetjes, Lou

Terug
Bovenaan