Merkt baby een behoorlijke griep van a.s mama !

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ben momenteel thuis vanwege behoorlijke griep en heb koorts gehad. Ik vroeg me af of de baby daar nu ook iets van mee krijgt ????
Nu gaat het wel weer iets beter, maar ik heb het idee dat de kleine zich nu wel een stuk rustiger houdt terwijl hij normaal heeeeeeeeeeeel bewegelijk is.
Weet iemand hier misschien een antwoord op ?

Pffff uitziekende Marinte 26 wk/3 dgn

hallo,

vervelend he de griep! ik heb het ook!

ik had van de week een soortgelijke vraag gesteld, maar niet echt antwoordt op gekregen, ben eigelijk ook wel heel benieuwd wat de baby daarvan meekrijgt want ik vind die van mij ook iest rustiger!

hoop dat iemand het wel weet....hihih

beterschap!

groetjes Wilma

19  wk5d

Hey Marinte, heb zelf ook 2x griep gehad tijdens mn zwangerschap, 1x ook behoorlijk heftig met alles erop en eraan! En vroeg me dit toen dus ook af, die kleine van mij was ook n stuk rustiger...
Kan je erover het volgende vertellen, heb dit gevonden op het internet;
Tijdens de zwangerschap heb je een verminderde weerstand en ben je dus extra vatbaar voor ziektekiemen.
Dit is voor jou wel vervelend maar het kan geen kwaad voor de baby.
Sterker nog: de antistoffen die je aanmaakt tijdens je ziekte gaan via de placenta naar je baby, waardoor de baby na de geboorte extra beschermd is tegen ziektekiemen.
Bij echt hoge koorts moet je wel contact opnemen met je huisarts (maar dan denk ik eerder aan 40 graden dan 38,7).

Hoop dat je een beetje gerustgesteld bent en anders bel je gewoon je vk!
Groetjes L81 (34 wkn)

hallo dames,

bedankt voor jullie reacties en ik heb geen hoge koorts gehad, net over de 38 gr, is meer verhoging te noemen denk ik. Tja het gaat al wel beter met me, maar het is inderdaad typisch dat ook jullie baby rustiger  was tijdens het doormaken van mama's griep. Als ik echt hoge koorts had gehad, dan had ik zeker ook de huisarts gebeld, maar dat viel dan gelukkig mee. Voor de rest alles er op en er aan pffffff....en het is bij deze dan misschien nog meegenomen dat de kleine alvast een beetje weerstand opbouwt via a.s moeders, al sla ik deze griep graag van harte over.

Nou ja al met al ben ik wel blij dat de kleine me een beetje spaart deze dagen, kan ik nog wat slaap inhalen van hetgeen ik 's nachts echt wel mis door alle snot en hoestbuien door.

Liefs Marinte

Terug
Bovenaan