merlijntje en moi

hoi merlijntje en moi
bedankt voor jullie reactie op mijn stukje
wij zijn doorverwezen naar de gyn omdat we al 1,5 jaar bezig zijn om zwanger te worden en dat tot op hedendaags nog niet is gelukt
ik heb ook een vervelende cyclus
(33 dagen, 37 dagen en dan weer 42 dagen)
we wilden ons door laten sturen omdat we voor ons zelf willen weten of we niets mankeren, dus op een normale manier zwanger kunnen worden
en aangezien mijn cyclus niet echt meewerkt zijn we blij dat we nou bij de gynaecoloog onder behandeling zijn.
die vervelende onderzoeken hebben we er dan wel voor over.
al zouden we alleen maar te weten komen dat ons verder niets mankeert, maar dat we gewoon verkeerd klussen
dat zou al een hele gerustelling zijn.
na 1,5 jaar ga je er toch aan twijfelen of er niet iets aan de hand is
hopelijk zorgen voor niets
maar wat is eigenlijk een hsg ??
klinkt eng haahah
succes ermee verder en tot spreeks misschien!!
ben benieuwd hoe het bij jullie af gaat lopen verder
liefs sandra

Hoi Sandra,

Ik vind het ook erg prettig hoor, dat wij nu bij de gyn lopen. Dan wordt alles meteen even nagekeken en dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn. Ik ben in Juni met de pil gestopt, maar we zijn vanaf Jan dus echt aktief aan de klus voor een kindje, maar op mijn verwijsbrief staat dat wij al een jaar bezig zijn.. een foutje van mijn ha, maar ik laat het maar zo, dan wordt er misschien wat meer actie ondernomen!!

Spannend hoor,,,,

Volgens mij is een hcg een baarmoederfoto???

Jeetje, jullie zijn al 1,5 aktief,,,wat lang dan he?? Ik vind deze paar maanden al een eeuwigheid!!

Ik hoop ook voor jullie dat het nu snel raak is meid!!

Liefs moi xxx

hsg staat voor hysterosalpingografie oftwel een foto van de baarmoeder en eileiders..... wordt meestal verricht als er verder geen afwijkingen worden gevonden en geeft nadien een verhoogde kans op zwangerschap door de vloeistof die achterblijft in de eileiders.

gr sandra

Hai Sandra,

sorry voor mijn late reaktie, had geen tijd om te reageren. De tijd die voor jullie ligt is heel spannend, maar probeer er toch van te genieten. Dat wil ik je in ieder geval meegeven. Niet alle onderzoeken zijn even prettig, maar samen kun je heel veel aan.
Ik voel me nog meer met mijn man verbonden dan voorheen. Die HSG is inderdaad een baarmoederfotos. Klinkt enger dan het is hoor. Je wordt vooraf goed geinformeerd en ik denk altijd maar het is voor een goed doel toch??
Ik wens je heel veel succes, ik hoop dat het snel lukt hoor.
Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen bij de gyn. Ik moet pas in juni weer. Nog even wachten dus....
liefs
Merijntje
ps: wij zijn nu meer dan een jaar bezig.
2e ps: Moi, jij natuurlijk ook heel veel succes!

Terug
Bovenaan