Met 1 jr over op gewone melk?

A

Anoniem

Guest
Wanneer gaan jullie over op gewone halfvolle melk?

Julia wordt 15 nov 1 jaar en ik ben daarom begonnen met 1 fles babymelk in te ruilen voor 1 fles halfvolle melk. Julia drinkt 's ochtends en 's avonds nog een fles melk.
Ben van plan met 1 jaar helemaal over te gaan op halfvolle melk.

Ze reageert er prima op. Geen buikkrampen etc.

Hoe gaan jullie dit doen?

Groetjes Renata.

Hoi hoi,

Ik zat te denken om dit binnekort (Kevin wordt 20 november 1) bij het brood te gaan vervangen door gewone melk. Scheelt ook weer poederbakjes mee te geven aan de oppas en kdv. Verder wil ik denk ik voorlopig nog het ochtend papje met opvolg melk blijven geven, totdat het pak leeg is (heb nog 1 1/2 pak), daarna weet ik nog niet of ik overstap op peutermelk of gewone melk. In iedergeval ook vitamine D erbij gaan geven.

groeten, Kabo

Hoi Kabo,

Hier in zweden geven ze  elke dag 5  vitamine K en D druppels (zit in 1 flesje).
Ook als ze gewoon babyvoeding krijgen waarin vitamines al zijn bijgevoegd.
Moet zeggen dat ik niet weet hoelang ze dit gaat krijgen, vlgs mij  tot de leeftijd van  2 jaar.

Julia reageerd goed op gewone melk, heeft gelukkig nergens last van.

Groetjes Renata.

Hoi Mijn kindje is over paar daagjes 1 jaar en vandaag is de opvolgmelk op. Ik zit te twijfelen of ik een nieuw pak ga kopen van nutrillon voor peuters of gewone melk ga geven. Ik had het haar van de week gegeven en zo vond het wel lekker.
ik hoor graag van jullie.

hallo,

sinds afgelopen weekend zijn wij overgegaan op gewone melk! 's ochtends krijgt onze dochter een fles "gewone" melk met bambix, 's middags een boterham en een beker melk (warm, vind ze lekkerder) en 's avonds warm eten en een toetje en   dan ligt ze om 7 uur in bed. We hebben dus ook meteen de laatste fles weggelaten en dit gaat helemaal super! Ze reageert hier goed op gelukkig. ik doe 's ochtends wel 5 druppels vitamine d door haar fles!
Onze dochter wordt trouwens a.s. zaterdag 1!!!! dus we zijn er ietsie eerder mee begonnen maar dat kan volgens mij geen kwaad

groetjes Kim

ik ben 1 keer per dag over gegaan naar gewone melk en de ochtend en avondfles geef ik opvolgmelk. Gisteren opvolgmelk van nestle dreumesmelk gekocht maar ziet er zo vreemd uit dan die van nutrillon.

oja hoe gebruiken jullie de vit.D druppels? gewoon in melk of in water ben benieuwd!

Hallo,

Bente ( 2/11 1 jr ) krijgt gewone melk en opvolgmelk door elkaar. Ze heeft nog steeds behoefte aan een flesje 's avonds en 's middags bij brood wilt ze melk.
Ze krijgt vitamine D druppels op een lepel en dat gaat prima.

Groetjes Anja

hoi

Ik geef mijn dochtertje peutermelk, zeker om de winter "door te komen". er zijn er die er niet in geloven, maar in peutermelk zitten toch meer vitamines, mineralen en ijzer ed. Op het cb adviseerde om idd peutermelk te gebruiken, ik pak nu van die liter pakken, die zijn wat goedkoper dan die kleine pakjes.
Mss is het onnodig maar kwalijk kan het nooit zijn, dus ik neem het zekere voor het onzekere.

groetjes!

Terug
Bovenaan