Met 10 mnd. oude baby 2 weken zonvakantie, ervaring?

Hallo,

Wij willen dit jaar 2 weken naar Griekenland. Mijn zoontje is van 15 augustus!
We wilde het voor of na seizoen. Het naseizoen zou hij dan natuurlijk al 1 jaar zijn en we denken nu juist aan het voorseizoen.

Hebben jullie ervaring met een baby van ongeveer 10 maanden vliegen en vakantie vieren.
We hebben een appartement op het oog met zwembad en aan het strand! Volgens mij moet dat dan toch prima zijn met een kleintje van 10 maanden?
Alle ervaringen zijn welkom!

Groetjes Fenneke
 
hoi,

wij zijn toen met ons zoontje van 6 maanden naar turkije geweest in mei dus toen was hetwel goed warm maar niet super heet.
heel veel insmeren ik had factor 60 zonnebrandcreme speciaal voor kinderen en ik had wat zakjes ors mee genomen voor het geval hij niet wou eten  of drinken.
maar het ging echt geweldig het vliegen ging prima hij heeft de hele weg geslapen .
ik zou je kindje wel s middags  uit de zin houden maar dat weet je zelf ook wel.
maar ik zou zeggen gewoon doen is echt hartstikke leuk ik denk wel dat je even een extra inenting moet halen met je kindje dat moesten wij ook.  
heel veel plezier

groetjes melissa
 
nou fennie, ook toevallig! mijn zoontje is ook van 15 augustus (2004) en hij was ook precies 10 maanden toen hij voor het eerst ging vliegen naar rhodos! ik was vantevoren wel wat nerveus, maar het is allemaal goed gegaan. we zaten in een hotel all inclusive en dat vonden we wel zo makkelijk. heb je jezelf ook nog vakantie. en als het eten niet naar ons zin was dan gingen we gewoon uit eten! hij sliep nog 2 x per dag  op het strand onder de luifel in zijn (grote) buggy en hij vond het heerlijk! heb wel pampers van thuis meegenomen (die zijn daar wat duurder) en potjesvoeding, want ze hebben in griekenland maar tot 6 maanden. verder nutrilon meegenomen. we smeerden hem 1 keer per dag in met zo'n sunblock die waterproof is  en niet vergeten mee te nemen: zijn babyzwemband! hij paste gelukkig net nog in zijn mandje in het vliegtuig dus daar heeft hij ook nog in kunnen slapen. ik vond het achteraf allemaal wel meegevallen! hij is nu 2,5 maar we gaan nu niet naar het strand, want dan hebben we geen vakantie. hij peert er namelijk tussenuit. we houden het nu voorlopig op een vakantie naar een hotel in  oostenrijk waar een grote omheinde speelweide is en kinderboerderij en oppas (ook handig!).
 
hoi,
Wij zijn met Mara toen ze 10 maanden was ook naar griekeland geweest. We hebben werkelijk genoten daar.
We hadden een appartement aan het zwembad, heerlijk eten vlakbij een winkeltje heel dichtbij en iets verder een winkelstraat, strand ook dichtbij. Echt super.

Waar je alleen aan moet denken is dat ze wel babyvoeding verkopen maar bv potjes anders (mara at geen potjes maar een kindje van de "buren" wel en die luste ze niet) en de luiers zijn er ook maar heel duur.

Neem genoeg spullen mee aan medicijn enz voor tandjes, paracetamol, thermometer enz.
En ook genoeg warme kleding want wij gingen in september en dan zijn de avonden best fris.
Informeer eens of je een babybedje daar kan huren en een babyfoon zodat je lekker buiten kan zitten.

Voor een kind mag je 10 kilo extra bagage meenemen ex kinderwagen, maxicosi, bedje enz.

Veel plezier

joyce
 
Hoi

Jonah was 9 maanden dat wij met hem naar Kos zijn geweest en dat is prima bevallen. We hadden een kindvriendelijk hotel en de mensen in Griekenland zijn ontzettend aardig als het om kinderen gaan. Ze willen alles voor je doen en als iets niet kan dan zoeken ze wel een manier zodat ze je toch kunnen helpen. Verder hebben we 1x medische zorg gehad en dat was perfect.

Waar je wel om moet denken is dat ze niet veel keuze hebben kwam potjes babyvoeding. Er zijn maar een aantal soorten en ik vond het een beetje eenzijdig,

Hopelijk heb je er wat aan. MOcht je nog vragen hebben dan kun je die altijd stellen. Ben regelmatig op het forum
 
Meiden, bedankt voor jullie reacties tot dusver. Alle kleine beetjes informatie helpen.
Als ik nog vragen heb dan weet ik jullie te vinden, hi hi!

Groetjes Fennie
 
Terug
Bovenaan