met 11 weken opeens krampjes?door meer voeding?

hallo
mijn zoontje van 11 weken heeft tot deze week nauwelijks krampjes gehad.ja,weleens een beetje waarvan hij wat jengelig en kreunerig was,maar gisteren en vandaag kreeg hij savonds opeens zo'n vreselijke kramp dat hij het uitgilde,hij kwam bijna niet meer bij.echt zo zielig.toen het afgezakt was na 5 tot 10  hele lange minuten viel hij uitgeput inslaap.is dit wel normaal?(voor zover krampjes normaal te noemen zijn dan).hij krijgt wel sinds een week 30cc meer voeding per fles.zou het daardoor komen?zou het soms teveel zijn?hij spuugt bijna niks uit en drinkt de fles wel moeiteloos leeg.of zou er iets anders aan de hand zijn?lijkt mij niet,omdat het maar 1 keer per dag is,wel raar.hij poept wel elke dag.vandaag kreeg hij de kramp net na t poepen.gisteren volgens mij ook.
herkend iemand dit?
groetjes kari

Hai Kari,

Mijn zoontje van 10 weken had vanochtend ook nogal last van krampen.
Nu ben ik net overgegaan van 6 maal borstvoeding naar 2 maal borst en  4 maal kunstvoeding.
We geven hem Nutrilon forte (hongerige baby's). Nu hebben we zelf bedacht dat dat misschien te zwaar voor hem is en hij daardoor zo'n last had.
Vanavond hebben we hem de normale Nutrilon gegeven en we zijn benieuwd of dit beter gaat.
Hij had gisteren ook helemaal niet gepoept en vandaag had hij erg stinkende groende poep.
Wat voor voeding geef jij?
groeten
Rachel

Hoi hoi,

Het kan zijn dat de krampjes veroorzaakt worden door de combinatie flesvoeding/borstvoeding. Ik heb dat ook gehad met mijn dochter. Ik ben toen gestopt met de bv (ik had namelijk veel te weinig, ze kreeg nog maar 2 flesjes bv per dag en de rest fv). Op het CB vertelden ze me dat de combinatie fv/bv dus voor die krampjes kan zorgen. En inderdaad, toen ik stopte met bv en ze alleen nog maar fv kreeg waren de krampjes na 2 dagen over. En ze had er echt heel veel last van. Na elke voeding had ze er zeker een uur last van.
Het hoeft natuurlijk niet, maar misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006

hoi
ik geef friso extra,voor hongerige baby's.dit krijgt hij al sinds hij 3 weken oud is.ik ben hem wel meer gaan geven.nou heb ik geprobeerd weer met minder voeding maar toen kreeg hij het ook bovendien heeft hij dan nog honger.het is de laatste dagen wel weer minder als vorige week.maar hij heeft nog wel krampjes,en hij poept  nu om de anderhalve dag.niet schokkend weinig,maar toch...ik geef nu 10cc extra water in zn fles voor soepele ontlasting en cinababy.ik hoop dat t snel helemaal over is,want het is wel zielig hoor.zulke kwaaltjes maken het leventje van die kleintjes niet  bepaald  leuk.

groetjes kari

Terug
Bovenaan