Met 15 maanden nog niet kruipen/lopen/staan!!

A

Anoniem

Guest
Lonneke is nu 15 maanden en zit perfect. ze doet ook eindelijk op haar handes leunen en dan schuift ze haar voetjes naar binnen en naar de buitenkant. en je ziet dan dat ze verder wilt. Maar meer dan dat doet ze nog niet.

Ik maak me er vaak genoeg nog ongerust over dat ze nog steeds niet loopt, staat en zelfs nog niet kruipt.
rollen op haar buikje heeft ze ook maar 1 week gedaan en dat vind ze niet meer leuk.

als je haar op haar beentjes zet en haar handjes vastpakt maakt ze zelf al stapjes maar dat is alles.

Wat kan ik er nu nog aan doen dat ze gaat kruipen?
als ze bij een tafel zit dan probeert ze zich wel op te trekken maar dat lukt ook nog niet.

heeft iemand nog tips want ik zie mijn meissie nog lang niet lopen

hoi hoi,

ik heb altijd gezegd een kindje doet het wanneer hij/zij eraan toe is. het ene kindje dus snel het andere kindje niet. hier is het kruipen helemaal over geslagen, linsey kan wel lopen en los lopen, maar niet zelf opstaan. ook ik maak me daar wel eens zorgen over, maar het zal vanzelf wel een keer komen.
anders bel je het consultatieburo of huisarts en vraag je informatie of tips.

groetjes danielle

Ja, moeilijk he! Ik vind dit ook niet leuk. Thijn staat inmiddels (sinds vandaag!! = van 28-12 dus 13 maanden)

Er wordt door het cb ook zo moeilijk overgedaan! Het gebeurt vanzelf! Je kunt ze niet echt stimuleren. Je kindje is misschien met hele andere dingen bezig zoals spelen.
Meeste kindjes doen eerst het een en dan het ander. Misschien speelt ze meer dan dat ze met haar moteriek bezig is (zoals bij Thijn)..

De kleine van mijn vriendin stond en liep met 10 maanden maar spelen kan ze niet echt zelfstandig en praten gaat ook niet echt goed.

De ander kan weer goed spelen en praten maar stond en liep pas bij 14 a 15 maanden..

Probeer je er niet zo druk om te maken en te genieten van de rust. Als ze eenmaal staan en of lopen is de rust voorbij (haha)..

Groetjes Bianca

Lynn is morgen 15 maanden en heeft vandaag voor het eerst stapjes gezet (alleen) achter haar duwkar. Je snapt  wel dat ik supertrotse mama  ben    Ze doet nog geen 2 stappen aan tafel en als je haar handjes vast houdt loopt ze wel maar gooit haar beentjes alle kanten op en zet haar voetjes schots en scheef. Dus ook ik dacht(gister nog)dat ze nooit ging lopen. Maar vandaag stond ik met een mond vol tanden.
Ik had dat echt nooit verwacht want ik dacht dat ze eerst beter moest gaan lopen en minstens de tafel rond maar dat hoeft dus niet. En misschien was het vandaag eenmalig. Maar  ik moet gewoon op haar vertrouwen en geduld hebben en dan komt het vanzelf wel goed.
Dus heb gewoon geduld en lonneke komt er wel. En over het kruipen zou ik me geen zorgen maken,laast gelezen dat sommige kinderen het kruipen over slaan. Maar als je je  zorgen blijft maken zou ik even langs cb gaan.
Heel veel succes met je meissie en laat nog even horen hoe het afloopt.

Liefs

Stimuleren kan wel, die kleintjes kunnen heel goed observeren!

Klinkt gek, maar ga es door het huis kruipen, dat hebben wij namelijk ook gedaan om te laten zien hoe hij zich voort kan bewegen. Ons zoontje raced het hele huis door! hihi

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje geirriteerd raak van het wedijveren onder moeders. Al vanaf 11 mnd vragen mensen of hij al loopt......huh? Lijkt me helemaal niet gezond als kindjes zo jong al lopen!

Succes en joh, kruipen of lopen, het zal vanzelf komen!

Denk niet dat je je ongerust hoeft te maken. Ze neemt gewoon de tijd! En als je echt ongerust wordt zou ik even naar de huisarts bellen. Voor dezekerheid.

Maar denk dat dat niet nodig is.

Onze Quinten is nu 14 maanden en kroop vanaf 9 maanden. Met 12 maanden kon hij staan en met 13 maanden liep hij zijn eerste stapjes. Nu is hij dus 14 maanden en wandelt de hele kamer rond. Maar Quinten is best vlot, jouw meisje heeft gewoon wat meer tijd nodig denk ik!

Geniet van haar!

Liefs, Billie

Hier nog eentje waarvan haar kind niet wil staan/lopen. Hij kruipt al vanaf 9 maanden en hij is ook supersnel maar staan of lopen ho maar en ook hij is bijna 15 maanden! Ik denk idd dat je kind het doet als hij/zij daar aan toe is maar ik kan me je frustraties heel goed voorstellen want ik heb het zelfde vooral omdat de meeste kindjes die ik ken van mijn zoontje zijn leeftijd allemaal al het huis door lopen of zelfs al rennen!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan