Met 2jaar al naar PSZ!!!

Hoi hoi,

Ons Tess mag woensdag voor de eerste keer komen bij de psz,ben benieuwd hoe het zal gaan en ik ben eigenlijk best alwel een beetje zenuwachtig.Zijn er meerdere kindjes van twee jaar die ook al gaan en gaat dat goed?Ik ben namelijk een beetje bang dat ze misschien nog een half jaartje te jong is,maar aan de andere kant denk ik dat ze het ook helemaal te gek zal vinden.Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs Kitty en Tess

Hoi!

Spannend hè, voor zowel Tess als jezelf. Dean zou eigenlijk ook direct naar de psz gaan. Maar we hebben besloten om het vanaf 4 november te doen. Anders is het wel erg veel in één keer. Hij krijgt tenslotte over een week of 2 ook al een zusje erbij. Hij is er geloof ik wel aan toe. We zien wel hoe het gaat lopen.

Ik weet dat Tess van Sandra en Danique van Ilse ook naar de psz gaan.

Groetjes,
Nelly.

Hoi,

Jaimey gaat sinds 1,5 week naar de peuterspeelzaal.
Hij vindt het helemaal geweldig!.... maar moet ook zeggen dat hij het altijd erg leuk heeft gevonden om met andere kindjes te mogen spelen.
De eerste keer wilde ze dat we er de ochtend bij bleven, zodat we toch een beetje in het zicht waren... maar hij heeft zich prima vermaakt.
Als ik hem weg breng naar de peut dan denkt hij dat mama moet werken, hij geeft een kusje en zegt doei.
Ben benieuwd hoe tess het gaat vinden op de peut.. laat je het even weten?
Ben wel nieuwschierig

gr kaat

ik heb geen ervaring met de peuterspeelzaal, maar Ivar gaat vanaf kleins af aan al naar de creche en meestal vinden kindjes het toch prachtig om heerlijk met anderen te spelen. Ik denk wel dat door de leeftijd ze in het begin erg moeten wennen (want Tess is niet naar de creche geweest toch?) maar dat is na 2 of 3 keer meestal over.

We horen wel hoe het geweest is!

Liefs Jenneke

Hoi Kitty,

Merijn was 2 jaar en 4 maanden toen hij ging. De eerste 3-4 keer was het afscheid erg moeilijk voor hem. De juffrouw moest hem echt van me overnemen. Hij huilde vreselijk  en  toch moest ik gewoon gaan,  zo moeilijk. Echter, als ik dan buiten was, kon ik bij een ander raam kijken hoe het met hem ging. Het huilen was altijd snel over, maar al met al kreeg ik pas een maand of 5 na die eerste keer het gevoel dat hij zijn draai een beetje gevonden had, alhoewel de verhalen van de juffrouws wel eens anders deden vermoeden. Hij is de twee jaar dat hij er geweest is nooit heel erg enthousiast geweest. Het laatste half jaar ging het wel iets beter omdat hij toen echt vaste  vriendjes  kreeg.  Het is  zeker goed voor zijn  ontwikkeling geweest. Vanaf het moment dat hij naar groep 1 ging is hij een ander manneke geworden, die met grote verhalen thuis komt en liedjes loopt te zingen.

Siebe gaat na de herfstvakantie naar de psz. Hij is dan 2 jaar en 3 maanden en ik ben heel erg benieuwd hoe hij het gaat vinden. Siebe mocht eigenlijk al na de grote vakantie komen, toen was hij 2 jaar en 1 maand, maar vanwege het feit dat Siebe geboren is in een voor ons heel stressvolle periode en ik het gevoel had dat ik wat gemist had wilde ik het uitstellen. Merijn is namelijk 4 weken voor de grote vakantie naar groep 1 gegaan en de tijd met Siebe alleen was zo heerlijk dat ik dat nog even vast wilde houden. Siebe is natuurlijk het lokaal al wel gewend doordat hij Merijn altijd mee weg ging brengen. Siebe had destijds al zijn draai gevonden en dook altijd wel de leeshoek in of speelde met de treintjes, dus ik verwacht hier een heel ander kind. De tijd zal het leren.

Ik wens jullie heel veel succes en ondanks dat ze misschien zal huilen bij het afscheid zul je zien dat ze het heel erg leuk gaat vinden. Het sociale gebeuren is voor een kindje toch erg belangrijk en ze zal er veel leren....

Groetjes Fonske

Hoi,

Hjerre is ook al vier keer naar de peuterspeelzaal geweest en hij vind het er geweldig!
Alleen afscheid nemen vind hij heel moeilijk....Niet dat hij heel hard gaat huilen, maar wel dat hij me vasthoud en blijft knuffelen...Moeilijk hoor, om je dan los te maken en dan toch te gaan.......Ze vroegen mij of hij al twee keer in de week mocht gaan, dat willen ze erg graag, alleen ik nog niet....Hij is nog zo vreselijk moe van al die indrukken...ik heb het nog een maandje uitgesteld, langer kan helaas niet....

Groetjes Hanneke

Hier mogen ze ook al met 2 jaar naar de psz. Ik heb Julian nog niet ingeschreven.
Hij ging voorheen 1 dag in de week naar de creche en sinds een maand 2 dagen. Ik vind het op dit moment te veel om dan ook nog 2 dagdelen naar de psz te laten gaan, maar misschien over een half jaartje wel.
Als het bij 1 crechedag in de week was gebleven dan was Julian zeker al naar de psz gegaan. Ook daar vindt hij het erg leuk en ik merk dat hij graag wordt uitgedaagd om nieuwe dingen te leren (bijv: als we tegenwoordig voor de 3e keer hetzelfde boekje pakken -niet eens achter elkaar- dan gaat hij protesteren, hij wil dan een nieuw boekje, een nieuw verhaaltje. Lang leve de bieb, maar dit terzijde!).

Ik denk dat het van je kind afhangt of 2 jaar te vroeg is of niet. Ik denk dat ze er over het algemeen met 2 wel aan toe zijn.

Succes voor julie beiden!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Ook in Highsand mogen ze met 2 jaar naar de psz. Het was dus ook de bedoeling dat Mike er heen zou gaan. Maar door omstandigheden met de gastouder kan dit nu niet. Dus zijn we de afgelopen weken bezig geweest met het kdv. En afgelopen donderdag het goede nieuws dat mike per 16 okt kan komen op het kdv. Dit voor 3dagen. Dit betekent dan wel dat hij niet meer naar de psz gaat, wordt anders wel heel veel voor hem

Terug
Bovenaan