met 32 weken een 3 daagse stedentrip???????????

Hallo Allemaal

Ik zit met een probleempje.
Er staat een stedentrip op de planning met mijn werk, als die plaats vindt ben ik 32 weken zwanger.
Ik zit een beetje met het probleem of ik wel of niet mee kan gaan.
Je weet natuurlijk nooit hoe je je voelt, maar zo'n stedentrip is natuurlijk wel intensief.
Het gaat om een 3 daagse reis.
Het is ook nog niet duidelijk of we met  het vliegtuig gaan of trein.
Maar vliegen kan bij sommige luchtvaartmaatschappijen zoiezo maar tot 32 weken.
Wat zouden jullie doen of aanraden.
Ik vind het vervelend als er voor mij besproken is en ik moet afzeggen.
Graag hoor ik jullie reactie.

Met 32 weken kan je best nog wel op vakantie. Maar is dit een vakantie of echt werk? En hoe druk zal het zijn?  Drie dagen een stad door sjouwen dat zou ik niet doen. Dat lijkt me erg zwaar, en dan had ik 2 makkelijke zwangerschappen!!

Lekker doen, meestal voel je je wel fit en anders
een annuleringverzekering bij afsluiten.

Is dat zo dat je maar tot 32 weken kan vliegen ik had vernomen tot week 37 week
als je maar een verklaring heb dat alles normaal verloopt.

groetjes 4 kidz

Hoihoi,

Ik zou ook lekker gaan inderdaad! Ik denk dat je collega's echt wel snappen dat je als hoogzwangere een beetje rustig aan moet doen. (ik werd er zelf in ieder geval op een gegeven moment zelfs een beetje gek van, hihi. Ik kon  amper een  stap zetten of er was alweer een collega die zei: rustig aan, voorzichtig!! )
Ik ben met 35 weken met verlof gegaan en bruisde toen nog van de energie. Ik heb de eerste twee weken van m'n verlof echt elke dag wel iets leuks gedaan; shoppen, een leuke workshop volgen, lunchen met vriendinnen en dat ging allemaal prima!
Pas vanaf 37/38 weken begon ik het zwaarder te krijgen, en vanaf 39 weken lag ik alleen nog maar als een walrus te puffen en te kreunen op de bank

Veel succes en plezier de komende tijd!

Groetjes, 10e

lekker doen, nu kan het nog!! Ik ben 31 weken en vanmorgen teruggekomen van een (nogal intensieve) vliegvakantie; we hebben nog even met z'n 4tjes genoten, straks met nog een kleintje zullen we toch zeker een paar maanden niet meer gaan vliegen. Je mag met KLM sowieso tot 36 weken zwangerschap  vliegen, ik zou het wel weten! :D

Hoi,

Het ligt aan de vliegmaatschappij of ze je wel of niet meenemen met 32 weken. British airways neemt je ieg niet mee als je dan geen doktersverklaring bij je hebt. KLM wel, Transavia niet als je een meerling verwacht. Zo doet elke maatschappij iets anders.Toch zou ik sowieso voor een doktersverklaring zorgen, dan is dat probleem ieg uitgesloten. Verder: je gaat voor je werk mee, zij regelen dus je reis, dus ook je annuleringsverzekering. Dat hoef je niet privé te doen, lijkt me. Ik ben zelf werkgever en wij hebben voor onze werknemers (die af en toe moeten vliegen) gewoon doorlopende reisverzekeringen en dergelijke afgesloten. Ik zou aangeven dat je graag mee wilt, maar dat je per dag moet zien hoe je je voelt en of ze  het geen probleem vinden als je misschien een keer een middagje in het hotel blijft om uit te rusten of 's avonds niet meegaat uit eten ofzo. Dat kun je toch gewoon overleggen lijkt me? En misschien voel je je dan nog wel heel erg lekker tegen die tijd, dan is het juist leuk om nog zo'n reis te hebben toch? Ik zou het aankaarten en aan de werkgever de beslissing overlaten om wel of niet het risico te lopen dat ze een reis voor niks regelen voor jou en als ze netjes een annuleringsverzekering hebben moet het helemaal geen probleem zijn.

Groetjes, Sara

Terug
Bovenaan