Met 33 weken bevallen

Ik ben met 33 weken bevallen. Mijn verlof zou 21-04-2022 in gaan en mijn bevallingsdatum was 18-05-2022. Hoe zit dat nu met het verlof. Mijn zoontje ligt ook in het ziekenhuis waardoor we nu elke dag heen en weer moeten.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en hoe zat dat toen met het verlof want de 1 zegt dit en de ander zegt dat. Dus ik weet het ff niet

Heel veel sterkte als eerste! Hopelijk gaat het elke dag een beetje beter en mag hij gauw mee naar huis.

Hier staat het duidelijk op uitgelegd: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof

Ik ben met 35 weken bevallen en dan had ik toch de volle 16 weken verlof. Ik heb net minder dan een week in het ziekenhuis gelegen. Dus daar kwam geen extra tijd voor bij. Als het langer dan een week duurt dan krijg je daar ook extra compensatie voor. Maar dat staat uitgelegd op de genoemde link hierboven.

Zou ook ff je cao nakijken. Kan per bedrijf ook verschillen. Mijn 1e werdt ook met 35 weken geboren. Moest nog wel 2 weekjes in ziekenhuis blijven maar mijn 16 weken gingen in zodra ik thuis kwam met hem.

Terug
Bovenaan