met 4 mnd begonnen mijn HARDE BUIKEN al!


Hoi Dames,



ik vind het wel een beetje eng als ik hoor dat iedereen pas harde buiken kreeg met 5 tot 6-7 mnd.

Ikzelf kreeg ze al met 16 wkn, af en toe, maar sinds geruime tijd krijg
ik ze al dagelijks. Nu ben ik 19 wkn zwanger. Ze doen verders geen pijn
ofzo, de verloskundige zegt dat het helemaal geen kwaad kan voor de
baby en dat ik het gewoon rustiger aan moet doen. Maar hoe???

Ik werk nog full-time, sinds kort diensten van 7 tot 15.00uur. Moet er
nog wel elke dag om 04.30u uit. Hoop niet dat ze mijn werk bedoelen met
rustiger aan doen. Ben wel nog steeds vaak heel moe.

Kent iemand deze klachten of kan iemand mij tips geven over wat ik het beste nu kan doen?



Thanx!



Cody


 
Hoi

Ik denk dat als je nog steeds zon last ervan hebt, toch echt minder moet gaan werken hoor! Hoe wou jij het rustiger aan doen, als je nog full-time werkt. Die harde buiken zijn een duidelijk signaal dat je toch echt te druk bent. Het gaat om de welzijn van je kiddie, dus ze moeten het op je werk maar begrijpen dat je minder werkt. Het kan zijn dat je kindje een groei-achterstand oploopt als je te druk blijft.
Succes ermee!!
 
Hoi Cody

toevallig kwam ik hier ff langswippen

((ben nog niet zwanger)) maar heb wel al een zoontje



Je moet echt heel goed naar je eigen lichaam luisteren

met ik bleef hard doorwerken en had zo iets van ik moet me

niet aanstellen hop doorgaan me vrienden zeiden ga minder werken

maar ik dacht ik ben geen watje

Tot ik dus weeen kreeg toen ik 21 weken zwanger was

voor weeen ik schrok me rot en wist niet dat het weeen waren

daarna ben ik dus gestopt met werken

en heb heel rustig aan gedaan en goed naar me lichaam geluisterd



Dat is dus wat ik je wil aangeven

Je lichaam zegt echt wel nu minder luister er ook dan naar

verder wilde ik ook ff zeggen

Geniet ervan want voor je het weet is de kleine uit je buik en word ie alweer 3

echt het gaat eigenlijk zo snel

dus geniet er lekker van

ook natuurlijk van het zwanger zijn

en misschien zie ik je volgende maand nog is



succes natasja

 
Hallo Cody,

Ik kreeg ook met 4 maanden al harde buiken. Op zich hoeven harde buiken niet direct te betekenen dat je te druk bent. Je baarmoeder trekt zich al snel samen om te oefenen voor de bevalling. De één voelt dit beter dan de ander.
Maar als je erg veel harde buiken hebt en je bent erg moe, zou dat kunnen betekenen dat je veel te druk bent. Ik moest ook minderen en ik werk niet eens fulltime. Aan de werktijden te zien werk je in de gezondheidszorg? Doe ik ook en dat zijn vaak hele zware beroepen, lichamelijk en geestelijk. Ik had ook helemaal niet door dat ik teveel deed maar toen ik minderde ging het een stuk beter! Probeer wat minder te gaan werken en kijk dan hoe het gaat. je kan het altijd weer terugdraaien.

Succes!  
 
Hoi Cody,

Ik spreek uit ervaring: Stop met werken.
Tot de 20e week heb ik nergens last van gehad, floot ik er door heen.
In de 21e week bleef ik een dag thus omdt ik enorm veel last had van mijn rug. Die dag kreeg ik hevige harde buiken, zeer regelmatig met het gevolg dat ik naar het ziekenhuis moest omdat ze bang waren dat ik een miskraam kreeg. Gelukkig namen ze daar wat af en heb ik thuis een week bedrust moeten houden. Ik ben nu ruim 24 wekenzwanger en ben gisteren naar de vk geweest en gehoord dat ik tot aan mijn zwangerschap niet meer mag werken. Het schijnt nu eenmaal zo te zijn dat sommige vrouwen hier vatbaarder voor zij. Ik kan ook erg wweinig, als ik maar even op ben (en dan doe ik niets) ben ik alweer bekaf en lig ik smiddags te slapen.

Luister naar je lichaam. Als jij je te druk maakt, groeit je kindje ook minder goed, zei mijn vk.

Sterkte met je verdere zwangerschap

groetjes lilian
 
Hoi hoi,

Ik weet niet of dit hetzelfde is want ik spreek niet uit ervaring qua langere zwangerschap.
Vorige week was ik op vakantie (toen 7 weken zwanger) het was een flinke drukke doevakantie. Als ik een dagje echt had lopen beesten voelde ik 's avonds een enorme druk op mijn onderbuik. Die druk ging pas weg na 1,5 dagen niets doen en veel slapen. Toen ik na 2 dagen weer een dag flink ging sporten had ik weer 2 dagen nodig om van die druk af te komen. Ik had echt het idee dat mijn lichaam me waarschuwde. Gelukkig heb ik echt naar mijn lichaam geluisterd, maar als het even over was ging ik wel weer goed tekeer hoor... Nu de vakantie afgelopen is ga ik niet meer zo een vakantie doen in de zwangerschap, dus het komt niet meer voor.
Zou dit hetzelfde kunnen zijn, ik denk het niet, maar toch.

Bedankt alvast,
Groetjes J
 
Terug
Bovenaan