Met 6 maanden brood eten!?!?

Ik kreeg te horen dat mijn dochter van 6 maanden al aan het brood moet. Was het eerst nog 7 maanden is dat gewoon een maand vervroegt. Het is al zo'n moeilijke eter en stikt overal in. Ik durf het echt nog niet aan. (1x geprobeerd en gelijk bijna gestikt) Ook een koekje gaat er nog niet in. Ja sabbelen maar owee als er een stukje af breekt.

Ik wil mn kind best motiveren om een stapje verder te gaan maar is ze er wel aantoe? Als ze niet wil eten en er zit wat in de mond slikt ze het niet door waardoor ze dus opeens bijna stikt want dan zakt het achter in haar keel.

Ik vind het doodeng....kan ik gewoon een maandje wachten ofzo? Hebben jullie daar ook last mee?

Hoi Dompy,

Ik zou gewoon kijken in hoeverre het bij je kind past. Fleur (6.5mnd) eet al 2 weken een boterham met smeerkaas. Ik snij eerst een stuk of 7 stroken en daar maak ik ook weer mini stukjes van, met een vorkje, heerlijk vindt ze het.

En een halve liga (die dan weer doormidden) sabbelt ze heerlijk weg. Maar trek je niet teveel aan van het cb, want ik ben donderdag geweest en toen mocht ze een korstje brood, en nog geen boterham. elk cb heeft zo zijn eigen dingen, gewoon doen wat je hart je ingeeft, als je kindje er niet aan toe is gewoon niet doen

hoihoi,

Misschien is jouw dochtertje er gewoon nog niet aan toe, dan zou ik lekker nog ff wachten! Geef je al wel iets van pap ofzo?   Weet je alles wordt in schema's gezet, vanaf dan dat vanaf dan dat, maar je hoeft je toch niet perse daar aan te houden, volg lekker je eigen gevoel.

Groeten Sandra

Ze is een ontzettend moeilijke eter en ik krijg nét 3 flessen van 200ml erin. (PyamaPapje van Nestle iets anders wil ze niet). Ook eet ze wel gaat portje fruit en groente leeg van 2x125 ml. (dus 4maanden potje) Maar ze eet het met tegenzin en ik kan soms wel 3 kwartier ermee bezig zijn. Eten boeit haar helemaal niet, ze eet omdat het moet.

Bij het cb hier willen ze ook met 6 maanden aan het brood. Ik wilde dat (ivm vele allergieen in de fam.) niet. Dat heeft de nodige discussies gegeven..

Mijn zoontje krijgt bv en in principe is alles daarnaast bijvoeding. Dus een maandje later kan geen kwaad. Mijn zoontje is nu 9mnd en een met veel plezier zijn broodje, waar ik pas een paar wkn terug mee gestart ben.

cb is om te adviseren, niet dicteren. Jij blijft haar moeder. Jij mag beslissingen maken. Lijtk mij.

ik vind 6 maanden ook wel erg vroeg hoor.
Mijn dochtertje was een erg spugertje en ik begon pas met 5,5 maand met fruit, later met hele fijne groente en pas met een maand of 8 met brood, maar pas echt goed ging dat met een maand of 10.
Het kan heus geen kwaad er nog een tijdje mee te wachten hoor, gewoon zelf naar je kind kijken en het aan haar overlaten.

Bedankt voor jullie reacties.

Als zij eigelijk niet wil eten en ik steek toch wat in de mond doet ze er niets mee en stikt bijna. Ik wacht dus lekker met brood geven en andere harde dingen tot ze eten weer leuk vind en het slikken onder de knie heeft.

Thanks!

Terug
Bovenaan