met 6 nog niet zindelijk

hallo
mijn zoon van 6 is overdag nog niet altijd zindelijk.
soms heb ik het idee dat hij gewoon niet gaat plassen omdat hij te druk bezig is.
soms denk ik dat hij het echt niet goed voelt.
soms gaat het een paar dagen/dag goed en daarna niet   meer,varierend van een flinke natte plek tot een beetje nat.
op een slechte dag als ik hem stuur  wil hij niet.En soms staat hij dan alleen even om daarna door te trekken.
Of hij gaat wel zelf maar dan ook gelijk om het kwartier ,zeker in de middag,dus dan plast hij niet goed uit.

belonen helpt niet,straffen ook niet.
ook in de nacht is hij niet droog maar voorlopig vind ik dat niet, erg hij slaapt met een luier, maar naar school kan dat toch niet meer.

herkent iemand dit?
heb je ervaring? wanner gaat het over.
wat kan ik doen?

groeten
 
Hoi,
Het enige wat mij nu te binnen schiet is dat als je kind zittend plast, het erg moeilijk is om de plas tegen te houden. Dan ben je meer ontspannen. Mijn zoon is vijfenhalf en hij wil ook niet altijd plassen voordat we ergens naar toe gaan bijv. maar als hij eenmaal zit komt er altijd iets. Het is alleen wel lastig om  je zoon nu  nog zittend aan te leren denk ik. Hopelijk heb je er iets aan, groetjes
 
hoi,

onze dochter van toen 5 had het zelfde probleem, van alles geprobeerd, belonen ect,
maar niets hielp, toen ik voor controle bij de kinderarts was heb ik het eens nagevraagd
door gestuurd naar de neuroloog, bleek ze een kleine vernuawing in de blaasspier te hebben, ze heeft een kleine operatie van nog geen tien minuten gehad, en het probleem was weg,
dus mischien uw kind daar ook wel last van, altijd de moeite waard om het te checken
succes
 
Hoi


 
Mijn zoon is wel iets jonger, namelijk 4 1/2 maar " vergeet " ook nog weleens naar de wc toe te gaan. Vooral met buitenspelen.

Hij moet van mij eerst plassen, anders moet hij binnen blijven. Dat helpt opzich wel goed.

Wij hebben nu een beloningssysteem ingevoerd. Blijft zijn onderbroek de hele dag droog en schoon? dan mag hij een muntje in zijn spaarvarkentje doen < 5 euro cent > Is hij nat, of vies? Dan gaat er een muntje uit. Hij is hier heel gevoelig voor, en het helpt ook. Hij is supertrots op zijn spaarpot..

Wij gebruiken het ook voor andere dingen. Bijvoorbeeld met zwemles was hij eerst bang. Nu mag hij na de les als hij goed heeft meegedaan ook een muntje in zijn spaarpot doen. Nou, hij gaat als een speer.

Verder gebruiken we het potje niet hoor, ze moeten natuurlijk ook dingen uit zichzelf leren te doen. Maar als oplossing voor een tijdelijk probleem werkt het goed. Het kan ook met stickers e.d.


 
Succes he?


 
Groeten Kirsten
 
elzaburg, ik herken dit helemaal ... het zou door mij geschreven kunnen zijn ...
alleen is mijn zoon nu bijna 5 ....

ben heel benieuwd hoe het nu met hem gaat en of je al een oplossing heb gevonden ... ik probeer er maar zo weinig mogelijk aandacht aan te schenken en momenteel gaat het weer vrij goed ...

Tip zijn dan ook altijd heel erg welkom ... !!!
 
hoi
mijn zus heeft een dochter die snachts nog niet zindelijk is en bijna 6,5 is. overdag is ze vaak maar net op tijd op het toilet.  ze is met haar dochter naar een osteopoaat geweest en die voelde spanning op de buik. na 10 dagen zou ze enige verbetering moeten merken. dat was ook het geval en eventueel kan z enog een vervolg afspraak maken. maar ze zit op de goede weg, het gaat steeds beter!
lijkt me ook wel wat voor mijn zoon, die wordt ook bijna 6 en is snachts ook niet zindelijk.
groetjes en succes
 
Terug
Bovenaan