met 7 weken het hartje horen kloppen?

A

Anoniem

Guest
Halloo

ik ben 18 jaar en zwanger van me eerste kindje.. het was niet gepland maar zeker wel gewenst.
nu heb ik afgelopen maandag een termijn echo gehad. waarin ze konden zien hoever ik ben. ik ben nu ong. 5 of 6 weken en moet 27 juni voor een tweede echo het kindje zal dan  7 of 8 weken zijn kan je het hartje dan zien kloppen?? en helemaal als het  pas 7 weken is. want ben zo benieuwd moet me nog bedwingen van alles te gaan kopen.. heb al wel in een week tijd een cupmaat groter en heb soms sochtends last van misselijkheid..

hoop maar dat alles goed gaat.

groetjesss

Die misselijkheid en grotere cupmaat hebben duidelijk met je zwangerschap te maken. Ik weet niet of met 7 weken het hartje te zien is. Ik weet wel dat het met 8 weken kloppend te zien is. Ik zou nog niet van alles gaan kopen hoor, als je nu nog maar zo kort zwanger bent, heb je dadelijk nog zeeën van tijd om van alles te kopen.
Succes en we zullen voor je duimen de 27ste

Patricia

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Met 7/8 weken kan je het hartjezien kloppen en ik dacht met 13 weken kan je het horen kloppen.
ik ben het met patricia eens, wees nog voorzichtig met kopen (hoe moeilijk het nu misschien ook is), je zit nog in de risicozone, je krijgt straks genoeg tijd om kleertjes e.d. te kopen.

Carolien

hoi bruiltje,

bij mijn echo zag ik het hartje met 7 weken en drie dagen kloppen.

Geniet er van enne......inderdaad zeeen van tijd om leuke dingen te kopen voor je baby

Groet van Marinte

Wij zagen het hartje met een inwendige echo bij 6 weken en 6 dagen al kloppen.
Maar kan ook later hoor, je hoeft je niet meteen zorgen te maken als het dan nog niet klopt.

Liefs Annemarie

toen ik dacht dat ik 8 weken zwanger was en de verloskundige 13 weken dacht te voelen, heb ik een termijn echo gehad. Mede ook omdat ze het hartje niet kon horen. een week later heb ik de echo gezien en het hartje luid en duidelijk horen kloppen, ik was toen 8 weken en 6 dagen.

Dus je kan het met een echo al vroeg in de zwangerschap horen, de verloskundige niet altijd, omdat het nog zo klein is kan het overal zitten.

Maar aan je kwaaltjes te horen zit het wel goed, lekker genieten, maar wacht nog even met shoppen, je weet maar nooit (spreek helaas uit ervaring) ik heb me voorgenomen op de dag dat ik 12 weken ben een leuk pakje te kopen, wat het eerste is wat hij of zij na de geboorte kan dragen.

gr. Melani

Terug
Bovenaan