Met alles gooeien....!!

<p>Zoontje van 1,5 jaar gooit met vlagen op de dag met alles. Zn speelgoed, knuffel, speen.</p><p>Spreken hem wel aan dat hij dit niet mag doen en leiden hem af of laten zien dat hij ook anders kan doen. Dus bv iets laten rollen. </p><p>Maar wat we ook doen, het werkt niet. </p><p>Wie herkent dit en heeft iemand tips? </p>
 
Herkenbaar mij zoontje van 9 maanden gooid met speelgoed . Negeren helpt heel erg want als ik nee  zegt gaat die lachen hij is heel slim als ik negeer  kijk hij me aan ik doe net alsof ik niet kijk en doet die wat anders 
 
Je kunt ook kijken hoe je zijn gooi behoefte kunt vervullen, maar dan met dingen waarmee het wel mag. Buiten lekker hard en gek met een bal gooien, binnen met ballonnen gooien etc. Het is een beetje onderdeel van leren over oorzaak en gevolg en experimenteren wat er gebeurt als je iets doet. Maar dan kun je hem tegelijk wel leren dat het niet met alles mag, door erbij te zeggen: kijk hier mag je wel mee gooien. Met ... gooien we niet. Hoop dat je er iets aan hebt!
 
Terug
Bovenaan