Met andere kindjes spelen

Hoi Meiden,

Vandaag zijn we op visite geweest bij vrienden van ons zij hebben een kindje van bijna 1.
Toen we binnen kwamen en het meisje naar Nynke toe kwam kruipen begon Nynke het uit te krijsen!
Ze is zo bang voor kleine kinderen..... het heeft wel even geduurd voordat ze iets relaxter werd maar het kindje mocht haar niet aanraken...

Nynke vind kleine kinderen altijd al eng het is altijd janken als kinderen bij dr in de buurt komen en dan met namen kinderen onder de 3 jaar grotere kinderen vind ze wel leuk.
Het is volgens mij gewoon dat onverwachtse wat kleine kinderen kunnen doen.
Dane wilt ze namelijk ook niet op schoot ook dat vind ze eng ze aait hem wel en geeft hem een kusje maar dat is het ook.

Herkend 1 van jullie dit probleem???
Of hebben jullie tips?
Of ben ik de enige haha zo voelt het soms wel.
Nynke gaat na de zomervakantie naar de peuterspeelzaal ik ben benieuwd hoe dat gaat ik maak me er wel een beetje druk om namelijk ik ben bang dat ze het niet leuk vind.

Help!

Liefs Stefanie

Ehh, ik herken het niet bij kinderen. Mijn meiden hebben het wel bij honden en katten. Is het niet gewoon gewenning. Straks is Dane wat groter en dan is ze gewend aan een rondkruipend kind over de vloer.

O en ik denk dat de psz juist heel goed is om haar te laten wennen aan kinderen, al zal ze het niet gelijk leuk vinden.

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, zat ook te denken aan de plotselinge bewegingen van kleine kinderen.
Wel jammer voor jullie, heb je dan geen een foto dat Nynke Dane op schoot heeft, net na z'n geboorte?
Luka word hier soms zelfs al pop gebruikt, nu is hij iets ouder dan Dane, maar speelt al helemaal mee met zijn zusjes van 2, 6 en 8.
Denk wel dat als Nynke naar de psz gaat het vast nsel verdwijnt, dan word ze met veel kindjes geconfronteerd, en zal ze er vast aan wennen...
Succes!
Groetjes Roos.

En hoe speelt ze met grotere kinderen? Gaat dit wel altijd goed?
Onze kinderen zijn juist dol op kleintjes... gelukkig maar, want we hebben drie kinderen ;)
Voor Nynke zal de psz misschien dan wel wat spannend zijn... maar ik neem aan dat de leidsters daar wel op een goede manier mee om zullen gaan.
En hoe reageert ze op onbekende volwassenen e.d.? Als ze dit alleen bij kleintjes heeft, zou ik me niet druk maken, namelijk.

Groetjes, Noor

Hey Stefanie, best lastig denk ik. Ik herken het niet, maar kan me voorstellen dat je er soms wel eens van baalt. Het lijkt me ook dat Nynke het onverwachte van kleine baby's wat eng vindt. Straks zal de peuterschool wel heel goed voor haar zijn, misschien wel goed om even te melden daar hoe ze reageert op kleine kindjes....
Leah is het tegenovergestelde, wordt helemaal wilde als ze een 'baby' of kindje ziet, ze wil het liefst dan aan het kindje zitten of optillen........
(terwijl ik dit typ, hoor ik 2-0 door de huiskamer klinken..... :)).
Succes met je kleine meid!!!!

Hey,

Met grotere kinderen gaat het juist hartstikke goed en ook met vreemde mensen.
Alleen kleine kindjes vind ze eng ik denk inderdaad dat onverwachtse van kleine kindjes dus opeens gillen en geen controle over hun armpjes dat vind ze eng.
Hopelijk gaat het op de peuterspeelzaal wel goed.

Laatst waren we op verjaardag van een vriendinnetje van Nynke die is ook 2 en daar waren ook heel veel kindjes en dat ging juist heel goed maar die kinderen zijn ook 2 jaar en ouder.

Nee we hebben haast geen foto's waar ze Dane op schoot heeft.
Ze vind hem wel heel lief hoor ze geeft hem kusjes en aait hem en geeft hem speelgoed maar ze wilt hem niet op schoot ook omdat hij nog geen controle heeft over zijn armpjes en dan opeens per ongeluk kan slaan.

Terug
Bovenaan