Met baby de deur uit

<p>Hallo allemaal, ik heb even een vraagje en hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Ik ben 11 september bevallen van ons eerste kindje. Hij doet het ontzettend goed en is zeer tevreden. Slaapt heerlijk overal doorheen, eet goed (was binnen een paar dagen boven zijn geboortegewicht en blijft nu ook goed groeien) en is gewoon een tevreden mannetje. Nu vroeg een vriendin of ik meeging naar het in de wolken festival aankomend weekend. Ik riep gelijk erg enthousiast ja, omdat ik het lekker vindt om de deur uit te gaan. Maar daarna dacht ik, hij is pas 3,5 week oud dan. Kan je wel zo lang de deur uit gaan? Ik voel mij sowieso fit genoeg, want ben ontzettend goed uit de bevalling gekomen. En ik heb het idee dat hij het ook wel aankan, maar is dat misschien niet gelijk iets te veel van het goede? Hij is overigens al meerdere keren even naar buiten geweest en ook al wat verder weg/langer naar buiten. </p><p>Misschien een beetje een stomme vraag, maar wat zijn jullie ervaringen en adviezen hierin? </p>

Ik persoonlijk vind dat wat vroeg. Hij is nog erg jong. Het is zeker goed als je al vaker met hem de deur uit bent gegaan, zo kan hij wennen aan vreemde geuren en geluiden.
Alleen, een festival is denk ik wat te voor n kleintje van 3,5 week. Op zo’n festival is het wrs ontzettend druk, daar zijn zoveel verschillende geluiden en geuren die je kleine nog niet kan plaatsen. Denk dat t erg veel prikkels zijn.
Maar goed, jij kent je mannetje t beste natuurlijk. Dus als jij denkt dat hij het aankan, moet je het natuurlijk gewoon doen. Als dan achteraf blijkt dat t toch teveel voor m was, merk je dat echt wel, haha!!

Ja ik zit zelf ook ontzettend te twijfelen. Volgens mij doe ik hem er niet perse een plezier mee. Omdat hij het zo ontzettend goed doet dacht ik dat het misschien kon. En omdat het een baby festival gebeuren is, dacht ik dat kan toch nooit zo'n groot spektakel zijn. Maar als hij het helemaal niks vindt kan ik ook niet zomaar eventjes naar huis. Eigenlijk weet ik het antwoord ook wel gewoon, maar als kersverse moeder twijlfe je over van alles en is het fijn om meningen van anderen te horen :)
KL-E hoe oud was jouw kleine toen je wel wat langer de deur uit ging of naar een omgeving met meer prikkels? 

Persoonlijk denk ik ook dat het behoorlijk wat prikkels zijn voor zo’n kleine baby. Als je besluit om tóch te gaan met baby: ik denk dat hij (en uiteindelijk dus ook jij) het beste af is als je hem meeneemt in de draagzak/draagdoek. Dan is hij constant dicht bij je en zal hij voornamelijk slapen.

omdat je ook wat langer van huis bent: zorg dat je voorbereid bent!
genoeg voeding en thermosfles heet water in geval van flesvoeding, genoeg luiers en billendoekjes mee, extra kledingset voor baby en extra kleding voor jezelf mocht hij je onderspugen. Ook een grote hydrodoek iod waar je hem op kan leggen als je hem onderweg moet verschonen

Nou, toevallig gisteren met hem naar de verjaardag van mn schoonmoeder geweest. Dit was de 1e keer dat we langere tijd met hem ergens zijn geweest. Hij is nu 9 weken. Het was er niet superdruk ( schoonouders, schoonbroer en partner en 2 jonge honden die superenthousiast zijn...), maar mijn schoonfamilie hebben allemaal een vrij harde stem en zijn vrij druk als persoon. Mijn zoontje heeft wel tussendoor n dutje kunnen doen op n apart kamertje, maar het is een erg gehorig huis, dus echt geslapen heeft hij niet. Ook met zn allen nog een ijs gaan eten. Zijn van 15.30 uur tot 21.00 uur weggeweest. Hij heeft het keigoed gedaan, maar snachts gaat hij alles pas verwerkenen ben ik de halve nacht bezig geweest zijn speentje te geven, haha.
Is op zich niet erg, hij moet hier ook allemaal aan wennen.
Ik ben metde2 weken met hem kleine stukjes aan wandelen, dit pas met 2 weken ivm mijn keizersnede, anders was ik al eerder gegaan. Gewoon kleine stukjes en dan steeds verder. Inmiddels loop ik al flinke rondes met hem. Met de 5 weken boodschappen, maar ook meer ivm mijn herstel, anders had ik dit miss ook al eerder gedaan. Dit zijn kleine uitjes en kan hij toch wennen aan andere omgeving en prikkels. Maar goed, iedere baby is anders! En anders idd zoals hierboven al gezegd, lekker oppas regelen en lekker gaan genieten!

Ik zou inderdaad ook zeggen dat het te vroeg is.. Ik denk dat hij ontzettend overprikkeld raakt en daar doe je jou ook geen plezier mee.. Ik zou lekker meegaan zonder kind, ben jij er even lekker tussenuit en hoef je je geen zorgen te maken. Even tijd voor jezelf 

Voor het geval je gaat, veel plezier!!

Toen mijn dochter 3 weken was ging zij een hele middag mee naar een binnenspeeltuin (haar grote broer had zomervakantie). Ging prima! Sliep heerlijk in haar wagen en ook voeden in de drukte ging prima.

Terug
Bovenaan