Met baby naar buiten in de vrieskou: doen jullie dat?

Beste moeders,

Gaan jullie met deze vrieskou gewoon wandelen met de baby?Mijn kleintje is pas 9 weken, en het lijkt me zo koud voor haar! Ik word van het lopen wel warm, maar zij ligt natuurlijk maar stil te liggen... Ben bang dat ze te koud wordt. Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor de reacties!

groetjes
Mandarijn

hallo

ik denk dat het wel moet kunnen. alleen zou ik je kleintje wel lekker warm inpakken. muts op sjaal om  enz. en natuurlijk lekker warm onder de deken o.i.d.
succes je moet gewoon dat doen waar jij je het prettigst bij voelt.

liefs wendy

Hoi,

als je het koud vind voor je kleintje kan je natuurlijk ook een lekkere warme kruik in de wagen leggen. Deze luchten zijn heel gezond nu dus dat is ook goed voor je kleintje.

Groetjes van marloes

Hoi,

Is het misschien een idee om van te voren de reiswieg te warmen met een kruik (niet er in laten liggen daarna, is gevaarlijk) en uiteraard mutsje op en wantjes aan, dikkere kleding, jasje en dekentje.
En uiteraard niet te lang lopen en nadat je even hebt gelopen voelen aan je kindje, dan weet je het gauw genoeg.

Succes, groetjes Mariska

ps Feline zit sinds afgelopen zondag (ijskoud was het toen) in de wandelwagen en die was niet voorverwarmd want die lag ik de auto en ze had alleen koude wangetjes. Ze is al wel 7 maanden hoor maar als je ze goed inpakt en voorverwarmd moet dat bij zo'n heel kleintje toch genoeg zijn?

merel neem ik ook mee hoor in de wandelwagen. Inderdaad lekker een kruikje erin. Kan   gewoon hoor. Ik heb een wagenkruikje die zijn de helft kleine dan een gewone kruik.
Doe de kruik wel altijd in een kruikenzak. Zorg dat het niet direct tegen de keline aanligt. Dus kruikje boven de dekentjes leggen en leg hem zo neer dat mocht het gaan lekken het naar beneden (richting voeten zogezegd) en niet richting het hoofdje lekt.
Kruik ook altijd ze vol mogelijk doen. dat er een bolletje water opstaat.  Dan trekt de dop vacuum en dan is lekken eigelijk niet mogelijk.
Wel de kruik voor gebruik ALTIJD     controleren.
Wij hebben boven geen kachel en nu met die vorst leg ik altijd een kruikje in het ledikantje.
Zo ver mogelijk onder haar voeten met de dop half tussen de spijlen.

Gewoon lekker naar buiten gaan hoor met dat mooie weer.
Lekker inpakken.
En als het even kan kun je bij terugkomst de kleine uit de wind in het zonnetje neerzetten.
Hartstikke goed frisse lucht.

mIjn moeder vertelde dat ze mijn jongste zusje geboren in januari ook buiten zette zo de eerste weken En dan ook rustig als het vroor

Hoi,
Als ik jou was zou ik de wandelwagen met een kruikje voorverwarmen en als je op pad gaat het kruikje eruit halen. Lekker warm instoppen met een muts op, handschoentjes aan en een dekentje.

Ik wandel ook veel met Veerle (7 maandjes oud), zij ligt niet meer in de kinderwagenbak maar in de buggy met een bunker Lodger zak, heerlijk warm. Veerle heeft ook een muts op en handschoenen aan.

Groetjes,
Floor

Ik heb ook een Lodger bunker, echt ideaal ding. Lotte is al een stuk ouder 7,5 maand en met een muts en wantjes aan en een dikke trui over haar 'binnenkkleertjes' heeft ze het daarin hartstikke lekker warm. Ze hoeft niets eens een jas aan...

Ik ga alleen met Lotte naar buiten om te winkelen /  boodschappen doen. Dat is wel bijna elke dag, maar echt een stuk wandelen heb ik nog niet echt met haar gedaan, ook deze zomer niet echt. Ik woon in de stad en vind er weinig aan om hier te wandelen. Nu ze wat ouder wordt en meer wakker is wil ik wel met haar naar het strand en bos, maar daar vind ik het nu inderdaad te koud voor.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan