Met baby naar Zuid-Afrika?

Hoi,

Wij hebben plannen om in november 2005 met onze dan 9 maanden oude baby naar Zuid-Afrika te gaan. We willen graag 4 dagen op safari en daarna nog 9 dagen in de buurt van Kaapstad relaxen en bezienswaardigheden bekijken. Eventueel ook nog  een paar dagen rondreizen. Heeft er iemand ervaring met vakantie met een baby naar Zuid-Afrika? Ik ben benieuwd of het niet te warm is voor zo'n kleintje. Ook vraag ik me af of we op 1 plek moeten blijven of ook nog een beetje kunnen rondreizen? Kan een baby van 9 maanden nog in de maxi-cosi? Of moet ik ter plaatse een auto-stoeltje huren? Kan dat bij de meeste auto-verhuurmaatschappijen? En kan mijn kindje tegen die tijd al zitten in de buggy? Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.

Groetjes Phileine
 
Hoi,

Aangezien mijn Merijn nog maar 7 weken is heb ik geen ervaring met het reizen met een kleintje naar een ver land. Wel ben ik twee jaar geleden naar Zuid-Afrika geweest. Tenzij je erg van de bewoonde wereld weggaat is de algemene hygiene en de verkrijgbaarheid van de voor ons normale supermarktproducten prima. Ik zou wel even nagaan bij de GGD  wat voor inentingen jij en je kindje extra nodig hebben (bv. hepatitis b) en, i.v.m. safari, of je naar een malariagebied gaat. Bijvoorbeeld Krugerpark is niet het hele jaar malariavrij!
Mocht dit allemaal geen probleem zijn kan ik je Zuid-Afrika (en vooral de safari) van harte aanbevelen. Ik vind het er prachtig!  

Groetjes en hopelijk een goede reis,

Gea
 
Hoi,

Te gek dat jullie van plan zijn die reis te maken! Volgens mij kun je een kind van 9 mnd best meenemen op zo'n reis (vraag inderdaad wel goed na welke inentingen je nodig hebt en wat je voor onderweg bij je moet hebben).

Met 9 mnd kan je kind best zitten, ons zoontje zat met 6 mnd al in een buggy, deze kan je ook heel plat leggen en heeft vering. Volgens mij is een rugdrager heel makkelijk voor zo'n reis.

Er zijn ook leuke boekjes over vakanties met kinderen, daar staan ook tips in van mensen die verre reizen maken. Het boekje dat wij hebben heet 'op vakantie met kinderen', ik weet de schrijver niet (kan het even niet vinden).

Wij waren met ons zoontje in Gran Canaria en gaan in september in zuid Spanje rondtrekken, dan is hij bijna een jaar.

Heel veel plezier!

Groetjes,
Carmen
 
Terug
Bovenaan