Met baby van 16 weken naar Australië?!

Ik wil deze winter graag naar Australië met ons zoontje van 16 weken.

Heeft een van jullie dit al eens gedaan, zo'n verre reis? Aan te raden of juist niet?

Alle tips zijn welkom!! :)
 
Ik ben alleen zonder baby 6 maanden naar Australië geweest, dus heb niet de ervaring met baby, maar...
naar mijn mening is Australië een prima land om te bereizen met een kleintje. Overal supermarkten met alles wat je nodig hebt, overal openbare toiletten en (schone) verschoningsmogelijkheden, de gezondheidszorg is er erg goed.
ik zou alleen wel rekening houden met hoe en wanneer je gaat. Hou er rekening mee dat het in onze winters nov-maart in Australië met gemak 35 a 45 graden kan worden. Zo is het deze week in Sydney 37 graden en dan is het er nog lente. Dat lijkt me persoonlijk voor een kleintje niet heel fijn. Ik ben zelf van maart tot september geweest, en had gemiddeld temperaturen rond de 20-25 graden, veel fijner voor een ukkie.
en ik zou een camper huren zodat je baby wel gewoon 1 bedje heeft en niet elke keer opnieuw hoeft te wennen aan een andere slaapplek.
wij twijfelen ook om te gaan, maar de vliegreis is het enige wat mij tegenhoudt, ik vind 20-24 uur toch wel heel erg lang?
 
Terug
Bovenaan