Met Clomid wel/niet echo?

Vraagje,

Ik begin morgen 1e ronde met Clomid en moet pas op dag 24 terugkomen bij de gyn.
Terwijl er kans is op overstimulatie/meerlingen.
Ik dacht dat ze dan voor een evt. eisprong via een echo willen bekijken of er niet teveel eitjes op springen staan en ze je evt. afraden om er die ronde voor te gaan?

Ik ga de gyn. vandaag bellen maar was nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn?

Maaike

Hoi Maaike,

Ik heb ook clomid geslikt, maar ik moest vanaf ongeveer dag 12-14 terug komen en gingen ze steeds kijken óf er eitjes aan het groeien waren en zo ja hoeveel. Dus beetje raar dat jij bij je 1e ronde pas op dag 24 moet terug komen.
Ik heb bij allebei mijn kinderen clomid geslikt en allebei de keren is het bij mij op dezelfde manier gegaan. De 1e ronde het "proces" volgen tot aan de eisprong.
Dus ik denk wel dat het wijs is dat je even bij de gyn navraagd of het allemaal wel klopt.

Gr. Corina

Hoi,

ik zou ook de gyn even bellen als ik jou was.
Ik krijg altijd op dag 9 of 10 een echo om te kijken hoeveel eitjes er zijn en wanneer/of dus de iui plaats kan vinden, maar ook zonder iui zou ik het laten controleren ivm overstimulatie, dus dag 24 lijkt me erg laat.
Als je al Clomid hebt gebruikt moet je ook in de 1e week van je men. weer terugkomen voor een echo om te kijken of er geen cystes zijn ontstaan in de vorige ronde.

Succes!

groetjes Janne

Hallo Maaike,

Ik vind het ook erg vreemd.Bij mij hebben ze ook altijd de eerste ronde helemaal gevolgd.
Bloedprikken tussen dag 1 en 3,de eerste echo op dag 10 tot dat de eisprong voorbij was (ik moest gemiddeld elke twee dagen komen)
Daarna nog bloedprikken twee weken na de eisprong om te kijken of de hormoonwaarden goed waren.
Als de hele cyclus goed verlopen was,mocht ik zonder begleiding verder.

Ik vind het niet alleen nodig om overstimulatie te verkomen,maar mocht je niet of te weinig reageren dan kunnen ze dat ook meteen zien.

Ik zou persoonlijk even bellen naar de gyn om te vragen naar hun redenen van aanpak.

Veel succes

Groetjes (moeder van twee meiden en zwanger van nr 3)

Hoi Maaike,

Ik heb de eerste zes maanden folikelmetingen gehad en pregnyl om het eitje te laten springen. Toen ze het na 6 maanden in beeld hadden gebracht,zou ik geen echo's meer krijgen. Vind het een beetje vreemd dat ze het de eerste maand niet eerst bekijken hoe de eitjes ontwikkelen en hoeveel. Ik had er een cyclus bij met 3 eitjes en dat zijn grensgevallen of je dan mag proberen zwanger te worden. Ik zou ook even bellen hoor. Beter nagevraagd en hun beweegredenen hiervoor te weten dan dat je in onzekerheid zit.

Succes!

Terug
Bovenaan