met de auto naar Frankrijk

We gaan met de auto naar Zuid-Frankrijk. We zijn gewend dan de voorraampjes lekker open te zetten voor het "doortochten" want we hebben geen airco. Maar nu zit de kleine (7 maanden) op de achterbank. Hoe zit dat? Zit ze dan op de tocht? Hoe weten we of zij het te warm krijgt? En hoe voorkomen we dat ze het te warm (of te koud) krijgt?!? Hoe doen jullie dat met de vakantiereis??
groet, Mischa
 
Hoi heb er geen ervaring me met open ramn enzo wij hebben namelijk wel airco.
Maar ik zou haar zo weinig mogelijk aandoen iets wat luchtig is.

En wat ik met dit weer altijd doe is een handdoek in de maxicosi tegen het zweten.

Verder kan ikj e niet helpen.

Fijne vakantie.

groetjes
 
hoi
ik zou niet twee ramen open zetten dan zit je n.l. op de tocht, zoals je zelf al zei. ik heb zelf ooit achterin zo gezeten en had s'avonds flinke keelpijn. 1 raam kan volgens mij minder kwaad, ga zelf anders even achterin proberen en dan weet je het direct hoe het daar voelt. ik hoop dat hier wat aan hebt
vriendelijke groet
 
Zuid-Frankrijk? Waarom zo ver weg? Het is hier toch ook prachtig weer en wat doe je zo'n kleine hummel aan. Ik heb van meerder mensen gehoord dat hun baby ziek is geworden na zo'n lange rit. Dat is gewoon veel te lang. Er is toen zelfs een kinje in het ziekenhuis beland t.g.v. uitdroging doordat het ziek werd.

Als je toch gaat, moet je elke twee uren stoppen en je kindje even plat leggen op een kleed b.v. Het rugje krijgt veel schokjes en ligt voor zo'n lange rit teveel in dezelfde houding.

Tip: blijf gewoon lekker in Nederland, of ga niet te ver weg. Dit kan de komende jaren nog genoeg!

Dit berichtje is niet verkeerd bedoeld hoor, ik sta er persoonlijk niet zo achter.
 
Je kan op je ramen van die speciale strippen/kappen zetten die de tocht verminderen, of idd maar 1 raam open
En ik zou het zelf ook niet doen,zo ver weg, maar ja, dat moet iedereen zelf weten
 
Bedankt voor de racties, we gaan ook zeker niet in 1 keer hoor, en hebben geen haast dus vaak stoppen doen we zeker. Overigens gaan we pas in september, dus dan is het waarschijnlijk al een stuk minder heet onderweg. Het is ook voor nu omdat het zo heet is handig al deze tips! We hebben er nu een handdoekje in gelegd, en mijn man heeft achterin gezeten, hij zegt dat het ook heel veel lawaai geeft twee ramen open, hij werd binnen 15 min. gek maar de kleine leek er geen last van te hebben, die vond het wel gezellig, pappa naast haar.
groet, Mischa
 
Terug
Bovenaan