Met de bus op vakantie naar oostenrijk met ons meisje van dan bijna een jaar.

Hallo,
Wij denken erover na om in januari op wintersport te gaan met de bus naar oostenrijk. Onze dochter is dan elf maanden. Wanneer je een lange vlucht hebt met een vliegtuig, is dit denk ik vergelijkbaar.Maar hoe doe je dat in een bus met slapen enz.We rijden ' s nachts.
Wie heeft hier ervaring mee? Tegen die tijd zal ze lopen of net niet.

Groetjes Sipkje
 
ik zou het eerlijk gezegd niet doen als ik jou was. Ik ben zelf ooit eens met de bus op vakantie geweest, en kan me herinneren dat je bij elke pauze de bus uit moet, omdat ie afgesloten werd. Dat betekent dus dat als je kind net slaapt, je hem wakker moet maken om naar buiten te gaan.
Met de auto is al lastig, maar dan kun je tenminste zelf bepalen wanneer je stopt, en dat aanpassen aan de slaapjes.

groetjes, Ellen
 
Ik zou het ook niet doen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik op dat gebied ook niet zo ondernemend ben. Mijn kinderen zijn geen autorijders dus ik zie dan al als een berg tegen dit soort ondernemingen op (huilende kinderen onderweg, het gesleep met alle spullen, etc.). De eerste jaren ga ik op vakantie met de vraag of ik mijn kinderen er een plezier mee doe. Over een paar jaar ben ik wel weer aan de beurt. Wij gaan nu steeds op vakantie niet verder dan 4 uur rijden. Met een dvd aan lukt dat allemaal net. Maar dit is natuurlijk voor ieder kind en ouder  weer anders en het is misschien ook maar net wat je ze went.

Ik weet niet of je een autostoel in de bus kunt zetten of dat je kindje dan op schoot gaat, maar mijn zoontje kroop rond 9 maanden en werd toen ook een stuk onrustiger op schoot. Hij wilde het gewoon niet meer en dan heb je op schoot in een bus toch wel een probleem.
Daarnaast heb ik jaren geleden zelf een busreis naar de wintersport gedaan en ik vond het vreselijk! Als je niet met je eigen auto wilt/kunt gaan, is de trein ook nog een optie. En heb je oppas op de vakantieplek?

Nu moet het eerst maar eens mooi weer worden voor de zomervakantie!

Groetjes,
Marianne
 
Hoi!
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Ik zou het niet doen. Je kind gaat met 11 maanden op ontdekkingstocht en dat combineren met een lange busreis lijkt mij vreselijk onhandig. Ook al is het 's nachts, je zoon is in een andere omgeving (urenlang zitten/hangen (!) in een autostoel) met veel lawaai, waarbij je geen rekening kunt houden met de "tijden" van je kind. Hoe willen jullie hem verschonen? Daarbij rekening houdend met het feit, dat dat niet kan tijdens een rijpauze? (Onze zoon kon met 11 maanden echt niet meer stil liggen tijdens het verschonen...)
Als je zelf rijdt, bepaal je zelf de tijden en zoek je pauzes uit, die overeenkomen met de eet-/verschoontijden van je kind.
Ik begrijp dat jullie (en heel veel andere ouders) een vakantie uitzoeken die jullie leuk lijkt, maar de eerste vakanties in de eerste jaren zijn er naar mijn mening toch echt voor het kind.
Groetjes, Ingrid
 
Ik zou het ook niet doen. Onze dochter is nu 11 maanden en denk niet dat ze het fijn zou vinden zolang in een bus te moeten zitten. Je bent inderdaad afhankelijk van busstops. Daarbij mag ze ook niet zomaar door de bus heen kruipen. Een optie is misschien om met de trein te gaan. Daar heb je net wat meer bewegingsvrijheid en kan ze slapen als het moet. Dan zit je met 6 personen in een coupe.

Wij gaan zelf over 3 weken naar Frankrijk met de auto. Ik zie daar ook een beetje tegenop, maar dan kan je wel zelf je stoptijden bepalen en even de benen strekken.

Onze dochter kan nog niet lopen, wel kruipen en aan de bank/tafel staan.
 
Hoi,

Ik zou het ook niet doen.
Mijn dochter is nu 14 maanden, maar toen ze elf maanden was wilde ze amper op schoot zitten.
Wellicht kan je vliegen naar de wintersport. Dat duurt minder lang.

Groetjes,
Linda
 
Terug
Bovenaan