met de handen in onze haren

he meiden wij weten nu echt niet wat we moeten doen, de kleine van ons 3 jaar heeft nu al 4 keer toe haar ontlasting aan de muur gesmeerd,

we hebben het genegeert, straf voor gegeven, zeggen dat als ze gepoept heeft dat het moet zeggen dus ons moet roepen,( dat heeft ze dus 2 keer gedaan en wij hebben haar daar voor beloont door goedzo meis , en dikke knuffel gegeven)

ze slaapt in een peuterbedje en het maakt haar niks uit of we haar nu in een baby bedje legt of niet,

wat moeten we doen pff ze weet dat het vies is want ze zegt zelf bah mama vies en probeert schoon te maken ,

help please?

liefs
 
hallo...
wat een elende!!!
kan me voorstellen dat je niet weet wat je moet doen,ik heb ook geen tip.
heb zelf er ook een van 3,dus kan me helemaal in je verplaatsen.

Toch denk ik consequent zijn en bv 3 min op de trap en naderhand mee laten schoonmaken en zeggen hoe vies het is...zo zou ik het doen...maar ja na 4 keer snap ik dat je het ook niet meer weet!!

ik hoop dat ze het niet ,meer doet...sterkte he!!

grt kristel
 
vooral geen aandacht aan geven. Als ze moet helpen schoonmaken krijgt ze daarmee een onwijze prak met aandacht. Negatief, maar wel aandacht. Bij voorkeur laat je niet eens merken dat ze het gedaan heeft, misschien een neutrale: he getsie.... Zet haar in een andere kamer, of even voor de tv en ruim het dan zelf op.

Misschien zal ze het dan even nog meer gaan doen, maar als je volhoudt is er voor haar kwa aandacht krijgen geen reden meer om het te doen.

Misschien doet ze het omdat ze gewoon erg creatief is? In dat geval zou je is kunnen proberen om extra veel met haar te kleuren, verven, kleien.... Dan kan ze daarin haar ei kwijt.....

sterkte iig
 
Terug
Bovenaan