met de handjes eten?

Hallo allemaal,

Mijn dochter (27 oktober word ze 1 jaar) at altijd prima haar potjes olvarit. Maar nu is ze op de leeftijd dat ze lekker alles mee kan eten dus eet ze gewoon gezellig met ons mee. Nu is het alleen zo dat madam niet graag gevoerd wordt! Dus wat ik dan doe is: Ik geef haar gewoon het eten ongeprakt op haar bordje en dan eet ze dat met haar handjes. Dan eet ze echt best veel. En dan laat ze zich weer wel een toetje voeren. Wat vinden jullie hier nou van? Raar toch? Als haar zus van 3 met haar handen eet, mag het niet. Dus eigenlijk is dat ook weer zielig voor haar... Iemand ervaring of tips?

Groetjes,
Wendy
Mama van donna 3 jaar en mika bijna 1 jaar

Hoi,

Geef je haar ook bestek bij haar eten? Misschien is ze er wel aan toe om zelf ook met bestek te gaan eten. Mijn dochtertje is pas 9 maanden, maar vindt een lepel een geweldig hulpstuk. Ze krijgt er nog niet echt iets mee binnen, maar ze probeert het wel al.

groetjes en succes,

Desiree

mijn dochtertje at ook vaak met haar handen hoor en dat ging prima.
Wat je zou kunnen doen is haar wel een vork of lepel aanbieden, er zelf ook een nemen en dan als ze zelf probeert te eten dat jij er ook zo nu en dan een hapje instopt.
en anders gewoon lekker met de handjes laten eten, het echte werk komt vanzelf, mijn dochtertje is nu net 2 jaar en eet prima met een lepen of een vork.
Je andere kindje kun je ook uitleggen dat ze nog klein is en nog niet goed met een vorkje kan eten.laat je andere kindje het voorbeeld geven en zeg dat hij/zijn zo groot is wat hij/zij kan het wel zelf.
groetjes Martine

Terug
Bovenaan