met de mond vol tanden

tja, de titel zegt het al, ik stond vanavond even met de mond vol tanden!

ik en mijn man hadden gezegd toen ik zwanger raakte van rayen, dit is de laatste. we hebben onze handen al vol aan onze oudste zoon, en ik vond 2 kinderen ook wel genoeg. vanavond zei ie ineens, dat ie er toch nog wel een derde bij wil. nou, ik wist even niet wat ik moest zeggen. ik vind baby's (en vooral m'n eigen) heel leuk, maar voor mij hoeft het niet perse meer. ik dacht eerst dat ie een grapje maakte, maar hij is toch wel serieus. ik zei, dit jaar niet meer in elk geval, toen zei hij, nee dan stop je toch weer met de pil in januari? eehh nee, zei ik, rayen moet minimaal 1 jaar oud zijn wil ik er weer over nadenken.

ik weet het niet hoor, ik vind 2 kindjes aan de ene kant wel genoeg, zwanger zijn vind ik ook niet geweldig, maar aan de andere kant, het is wel heel bijzonder om zwanger te zijn, weer zo'n klein pasgeboren baby'tje te hebben vind ik ook helemaal geweldig, maar ja. ik loop op de zaken vooruit, rayen is nog niet eens 6 weken, dus waar heb ik het over. plus, ik weet niet of ik het m'n onderkantje wel wil aandoen, aangezien ik niet weet of het allemaal nog wel goed komt daar beneden. ben er toch wel een beetje van geschrokken.

nou ja, ik zal rayen zijn flesje geven, dan kan ik straks ook naar bed, fijne avond verder!

Hahaha das idd een snelle reactie van je man...! Gewoon lekker ff links laten liggen en idd over n jaartje verder kijken... blijft wel leuk als vaders zo enthousiast zijn.... Geniet van je gezinnetje!

X

Grappig dat hij over een derde begint :) Mijn man wilde heel lang geen derde, en ik wel heel graag, maar alleen als hij het ook wilde. Hij was er alleen heel resoluut in, en we hebben er ook echt diepe gesprekken over gehad, waar heel wat tranen vloeiden mijnerzijds. Tot een vriendin tijdens een etentje vertelde zwanger te zijn, de dag erna zei hij dat hij vond dat ik er zo 'verdrietig' op reageerde. en dat hij mij gelukkig wilde maken, dus als ik er nog 1 wilde, dan wilde hij ook. dat hoefde hij geen twee keer te zeggen.... en nu zijn we heel gelukkig met onze 3 kindertjes.

Maar om even terug te komen bij jouw verhaal, je moet het samen willen, dus als jij er nog niet klaar voor bent, en 3 kinderen onder de 4 jaar is héél pittig denk ik (mijn oudste twee gaan al naar school). Minstens een jaar wachten is sowiezo goed denk ik, dan kan Rayen iig lopen als nr 3 komt :)

Hier begon het gesprek over een derde al in de kraamweek. En ja ik wil graag nog een derde als het kan/mag. Maar heb toch wel even duidelijk gemaakt dat ik eerst van mijn 2 kereltjes wil genieten. Er zat nu precies 14 maanden tussen. Zit zelf toch meer te denken om 2 jaar rust te willen nu. hahahahha.

tja ik weet het niet, ik heb niet zo'n leuke zwangerschap gehad, ben erg bang en onzeker geweest 9 maanden lang en weet ook niet of ik het nog durf (ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap) ik wil idd eerst sowieso een jaar rust, en mocht hij er volgend jaar nog zo over denken, kijken we wel verder. ik heb er totaal geen haast mee nu, maar m'n man wel lijkt het

Meestal willen de mama's nog wel een derde en de papa zegt het is klaar!
Nu al die grote gezinnenprogramma's op tv zijn krijg je een beetje inzicht in wat dat inhoud! Nou ja 18 kids is wel heel erg veel! Maar daar begint het programma met de volgende zin... de meeste ouders gaan voor 2 kinderen, komt er nog een 3e of 4e dan zijn ze dapper!Haha dus ik ben dapper!
Voor 1 kindje gaan vond ik vanzelfsprekend, we wilden ook graag kinderen. Meteen na de bevalling zei ik dat wil ik nog een keer en precies (op 2dgn na) later werd onze 2e dochter geboren. De geboorte de kraamtijd het opgroeien van zo'n ukkie is helemaal geweldig! een 3e werd al moeilijker, we wilden het allebei graag, maar als je 2 gezonden kinderen hebt is het toch spannend om voor een 3e te gaan. Gaat het nu wel weer goed? Uiteindelijk gingen we ervoor, en kreeg ik een miskraam, dat had ik voor die andere 2 ook gehad (voor iedere kindje een miskraam).Toch vond ik het nu moeilijker. Al snel was ik weer zwanger en nu genieten we van onze zoon waar 3 jaar tussen de jongste en de baby zit! Nu in deze mooie tijd in mijn verlof zit ik te denken, wat zou het mooi zijn om dit nog eens mee te mogen maken.... wanneer zeg je het is echt klaar! Ik heb wel gemerkt dat hoe ouder je andere kinderen zijn hoe meer je ook verlangt naar wat meer zelfstandigheid...Financieel gezien zal 4 kinderen er waarcshijnlijk niet inzitten, want straks 4 studies betalen is bijna onmogelijk hoor ik al van zollega's met oudere kinderen! Mijn man zou het niets uitmaken die vind 4 kinderen ook super! Maar denk dat het bij een 3e blijft! Maar ik zeg nog niet definitief nee! Eerst deze 10 weken oude jongen maar eens groot brengen!!!! Ik kan je wel zeggen het is super 3 kids, en erg fijn dat er wat meer leeftijdsverschil tussen zit! De andere 2 zijn al wat zelfstandiger!

het is inderdaad de vraag of het nog een keer mag lukken, weer zwanger worden! vind het ook vreemd als iemand zegt, ik 'neem' kinderen. maar ach, ik ben nog maar 26, ik heb nog wel even de tijd. als je inderdaad dat programma ziet met die gezinnen met zoveel kinderen, denk ik echt, jeetje, dat moet je ook maar kunnen bekostigen! maar goed, ik wil eerst van dit kleine kereltje nog kunnen genieten, en m'n oudste wil ik eerst op school hebben en dan zien we wel verder

Hier ook een mama die dolgraag een derde zou willen maar ook hier is Manlief absoluut tegen.
Sterker nog, hij wil zich zsm 'laten helpen' zodat er zeker geen kinderen meer komen.

Ik ben daar echt heel verdrietig om, maar ik ben zelf opgegroeid in de wetenschap dat mijn vader eigenlijk helemaal geen kind wilde, dus ik laat het er maar bij.

Ergens heb ik nog een stil sprankje hoop, en dat steriliseren kan ik 'm hoop ik uit z'n hoofd praten..

X
Evje

Terug
Bovenaan