met de pil stoppen! hoelang wachten?

Hallo dames
Ik heb een vraagje. Wij willen graag aan kinderen beginnen maar ik slik nog de pil. Nu wil ik stoppen zodra deze strip leeg is. Ik wil graag weten hoelang moet je wachten voordat je onveilig vrij? En moet ik f-zuur slikken of hoef het niet echt want ik heb gehoord dat heel veel vrouwen er ziek van werden.
Alle tips zijn welkom ook om zwanger te worden.

Hoi Wilma,

toen ik met de pil stopte zijn wij er meteen voor gegaan! Sommigen zeggen dat je beter een maand kunt wachten (ivm meer kans op meerlingen geloof ik) maar dat hebben wij dus niet gedaan. Verder moet je inderdaad foliumzuur gaan slikken. Daar wordt je niet ziek van hoor! Je merkt er niets van, maar je kindje des te meer!! Je moet het slikken vanaf vier weken voor je zwangerschap maar omdat je niet weet wanneer die begint moet je het dus nu al gaan slikken. En het geeft ook niet als je het langer slikt, kan absoluut geen kwaad!

Groetjes, Irene

hoi wilma ik slik ook folliumzuur maar dat is echt erg belangrijk voor je baby in verband met open ruggetjes en de zenuwelstelsel van het kind ik ben er nog geen een keer ziek van geweest ik heb daar nog nooit van gehoord het beste is als je er nu al mee gaat beginnen want mocht je wel snel zwanger raken dan zit er al folliumzuur in je lichaam en je kan gewoon vrijen hoe eerder je zwanger bent hoe beter toch?je moet het zelf weten hoor ojf je folliumzuur wilt gebruiken of niet maar ik raad je het sterk aan om het wel te doen en nog voordat je gestopt bent hoop dat je hier wat aan hebt gr manuela

j emoet inderdaad foliumzuur slikken is heel belangrijk voor je ongeboren kindje.en betreft dat veilig vrijen,sommigen zeggen dat het prettug kan zijn de eerste 3 mnd veilig te vrijen dit ivm met je cyles omdat die na de pil best onregelmatig kan zijn,het hoeft niet natuurlijk,maar je lichaam moet eerst nog ff wennen aan het zonder pil doen.het schijnt als je dat doet dat je dan een beter inzicht in je cycles kan krijgen.wij zijn er na het stoppen ook meteen voor gegaan.ik wilde niet drie maanden weggooien door het veilig te doen,wij hadden zoiets van als het raak is is het raak.wij zijn sinds december bezig en ik heb vanaf mn 3de cycles een regelmatige cyles.dus heel veel succes en hopen dat het een vruchtbaar jaar is voor jullie.
liefs nathalie

Mijn huisarts zei, dat het slim was om één keer op eigen kracht ongesteld te worden na pilgebruik. Niet vanwege meerlingen of afwijkingen maar omdat je dan beter kunt bepalen waneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Dat is dan weer handig om te bepalen of je kindje goed groeit.
Ik slik al bijna een jaar folium en ik heb nooit ergens last van gehad. Ik zou het gewoon doen, heeft alleen maar voordelen volgens mij!
Groetjes, el.

Hoi Wilma,

Mijn ha gaf ook aan dat het beter is om 1 cyclus te wachten, net als wat El hier boven schrijft maar het hoeft natuurlijk niet. Wel is het heel lastig om als je niet een cyclus wacht te bepalen wanneer je vruchtbare periode is en of je wel of niet over tijd bent!
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen ziek werden van foliumzuur, is echt nwe info voor mij. Ik slik al 2 jaar foliumzuur en heb nergens last van. Het is gewoon een vitamine/minerale wat ook in heel veel andere vitaminepillen zit en in voedsel.
Alleen neem je nu een dosis die voldoende is om open ruggetje etc. te voorkomen.
Als je nu bijna gaat stoppen met de pil, kun je het beste directe foliumzuur gaan slikken. Kun je gewoon kopen bij de DA, Etos etc. en kost afhankelijk van het merk rond de 3 a 4 euro!

Veel succes!
Joan

Terug
Bovenaan