met de po mee eten??

hallo allemaal

even een vraagje met welke leeftijd laten jullie de kleine een beetje met de pot mee eten? ik laat af en toe wel eens wat proeven aan mees en kan merken dat hij het heerlijk vindt.

groetjes

Hoi,

Mijn dochter Lois eet soms wat wij ook eten, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik maar weinig voor haar gekookt hebt...ze lust die potjes graag en heb me er gewoon nog niet aan gewaagd, vond het een hele klus om eerlijk te zijn..maar heb het pas toch eens geprobeerd, vooral omdat ze nu wakker is als wij eten..
dus van de week andyvie gegeten en voor haar dus ook....wel apart gekookt, want ik vind aardappels zonder zout niet te vreten en later eroverheen doen ook niet..dus haar aardappel apart met de andijvie, beetje kaas erdoor en het ging er helemaal in en het was een flinke prak..ook rijst met wokgroente, alleen voor haar gekookte groente en voor ons gewokt met kipfilet..ging er ook goed in...Lois kan al flinke stukken eten, want rijst is bijna niet fijn te krijgen en ik heb geen staafmixer...maar van zo lief en lee eens wat proberen...Lois is nu ruim 9.5 maand...

Ben benieuwd hoe de moeders dat doen, die wel vanaf het begin aan het koken zijn ??

succes ermee.
gr Bambi
mama van Lois 10-07-08

Hoi!

Mijn zoontje is nu 11 maanden en at ook altijd potjes.
Gewoon omdat ik dat veel makkelijker vondt!
Maar nu laat ik hem met de pot mee-eten, en ik moet zeggen;
hij vindt het heerlijk!! En als we iets eten wat voor hem te pittig is
dan geef ik hem gewoon een potje. Hij vindt vooral het zelf eten
met z'n handjes geweldig, het wordt een puinhoop maar toch ook erg
grappig om te zien. En het leidt hem ook weer wat af, het is een
ongeduldig mannetje die je zelfs tijdens het eten bezig moet houden!!
Laatst aten we sperziebonen en ik had hem ook een bordje met wat sperzieboontjes gegeven, ging super.

Groetjes, Tanja

Hoi

Janneke is bijna 9 maanden en eet eigenlijk al met de pot mee, eten wij iets wat ze nog niet mag zoals pittig of friet dan krijgt ze een hapje uit de diepvries. Als we iets overhebben dan zorg ik dat dat een complete maatijd is voor haar en gaat die de diepvries is voor het geval het nodig is.
Potje heeft ze eigenlijk enkel gehad omdat die in de babypakketten zaten en ze dus op moesten maar verder eet ze gewoon mee.
Bij Daniëlle waren we heel erg van....ze mag geen zout ed maar nu met Janneke doe ik er gewoon een stuk minder zout op en doen wijzelf dat er later gewoon op. Vlees voor haar kruiden we niet maar gaat gewoon in de pan bij het andere vlees dus krijgt wel de smaak mee...

groetjes Veronique

Mika eet ook nog niet officieel met de pot mee; hij eet meestal voordat wij eten. Ook omdat hij voor die tijd al een poos wakker is en dan echt z'n hap moet hebben en moet slapen. Dus langer rekken, terwijl ik sta te koken, zie ik niet zo zitten. Maar hij krijgt al wel heel regelmatig hapjes van ons; als we frietjes eten en hij is er bij, eet hij ook wel een frietje mee. Zelfde met sperciboontjes, aardappels, etc. Ik duw hem al snel iets in handen of in z'n mond...

Toch hoop ik dat hij al snel met ons mee kan eten; ik heb nu een aantal recepten waarbij ik zout achterwege kan laten, zonder dat het de smaak voor onszelf aantast (chili con carne, ratatouille, kip-curry, pasta-pesto-met-boontjes/erwtjes, spaghettisaus, etc).
Maar voor de komende tijd heb ik ook nog wel wat in de vriezer achter de hand...

wat betreft de grofheid van de hapjes; eerst pureerde ik alles met de staafmixer. Ik heb ook e.e.a. wel eens door de appelmoeszeef gedaan, dan wordt het al grover. Couscous, rijst en pasta (kleine elleboogjes of gebroken stukjes) kan al vrijwel zonder pureerwerk er door.
En hapjes met aardappel en groente heb ik juist met de stampotstamper gedaan. Zo wordt het elke keer wat grover. En iets in z'n hand stoppen gaat ook zonder problemen naar binnen.

Gisteren aten wij pannenkoeken en dat ging er bij Mika ook prima in! Hij heeft een hele pannenkoek (uit de kleine koekenpan) met appel/abrikoosmoes erop gegeten... Als toetje nog een halve banaan.
En dan is het wel handig dat je niet apart een hapje hoeft te regelen!

Terug
Bovenaan