met de pot mee eten

Vanaf wanneer mag een kindje met de pot mee eten? Onze dochter wil alleen maar het eten van ons bord eten, maar om me heen hoor ik dat dat te vroeg is. Dus vanaf wanneer mogen ze ook echt met ons mee eten?
 
Denk dat dat afhankelijk is van wat je eet. Kook je erg zout, dan is dat niet echt goed voor je kindje voordat hij/zij ongeveer een jaar is. Potjes groente met aardappels zijn er al vanaf 4 maanden, dus als je vrij zoutloos en gewoon aardappels en groente eet, kan je dat net zo goed geven (gepureerd of geprakt).
Gekruide dingen zijn niet zo goed nog als ze nog zo jong zijn. Maar verder is het ook een kwestie van uitproberen hoe je kindje er op reageert denk ik.
 
mijn huisarts zei vanaf een maand of 5 a 6.. ligt eraan wat er op je bord ligt.. geen nitraatrijke groentes, geen zout, geen jus.. en dat soort dingen moet je wel rekening mee houden..
 
Ik kreeg het advies om mijn zoontje met de pot mee te laten eten toen hij 10 maanden was. Ik vind het nog wel een heel gedoe hoor omdat hij nl geen stukjes wil eten. 9 van de 10 x krijgt hij gewoon een apart prakje of een potje. Maar als ik hoor dat je kind al wel van je bord mee eet dan is ze er misschien al wel aan toe. Voor elk kind is dat toch een beetje anders. Ze geven het vaak zelf wel aan. Een beetje uitkijken met zout( kunnen de niertjes nog niet helemaal aan) maar voor de rest zou ik zeggen gewoon proberen! Succes
 
Nou, dan mag ze van mij nu lekker met ons me eten. Ik kook zo wie zo zoutloos en jus ofzo gebruiken we ook niet. Ik ga het gewoon lekker doen!
Dank jullie wel.
ps ze is al 9 maanden
 
Terug
Bovenaan