met de pot mee-eten

Hallo allemaal,

Mijn zoon is 10 maanden en eet al steeds gevarieerder. We beginnen een beetje met het principe "met de pot mee-eten". Alleen wat als je haast nooit hollands, d.w.z. groente/aardappelen/vlees eet? Wij eten vaak pasta met verse groenten en een saus uit een pakje of pot. Of een wereldgerecht met verse groenten en vlees maar de saus uit het pak enz.
Mogen kinderen dan ook gewoon mee-eten?
Verder lees ik altijd dat soep mag, maar van zoutarme bouilon. Waar koop ik dat? Ik ben niet zo'n keukenprinses en trek nooit soep van soepvlees.
Kan iemand me helpen?
 
Je haalt me de woorden uit de mond, voor mij geld precies hetzelfde en ik zit dan ook met hetzelfde dilemma. Koken is bij ons toch vaak pasta of uit een pakkie met verse groenten. Ook ik ben geen keukenprinses en mijn zoontje van 10 maanden eet dan ook nog steeds uit potjes. Ik ben benieuwd wat voor reacties je verder krijgt.
 
Ik had die vraag over pasta toevallig vorige week op het cb gesteld. De arts antwoordde dat je de pasta en de groente lekker kan prakken, maar niet de saus erbij doen. OOk geen ketchup ofzo.
(en de pasta niet te met te veel zout of bouillonblokjes koken!)
 
Hoi,
Ik had deze vraag toevallig vorige week op het cb gesteld.
Ze mogen de pasta en de groente, maar je moet dan de saus achterwege laten. Dus lekker de pasta en de groetnte prakken en evt wat vlees. maar geen saua of ketchup, ofzo.
Makkelijk toch!!!
 
Hoi,
Als ik pasta voor mijn dochter kook neem ik een blik tomaten en die druk ik door de zeef (zonder blik dan he ;-) ), deze saus kun je dan op smaak maken met wat verse groente of bv wat kruiden zonder zout
Je kan zoutarme (natriumarm) bouillion en aromat kopen bij de supermarkt, dit staat in het zonnaturaschap
 
Dat zonnaturaschap is sowieso heel handig, want daar kun je ook appelstroop en jam zonder extra toegevoegde suiker kopen heb ik net ontdekt. Maar dit even terzijde.
 
Terug
Bovenaan