met de pot mee eten

Navara is nu bijna 8 maanden oud, en we zijn bezig haar met de pot mee te leren eten.  Sinds een maand eet ze eerst stukjes met ons mee, zoveel ze wil. Daarna vullen we aan met haar potje, en yoghurt.

Vandaag at ze zoveel dat we na ons eten gewoon yoghurt hebben gegeven. Ze heeft dus geen olvarit potje op. Maar in volume heeft ze nu dus veel minder gegeten. Ze heeft ook geen avondfles meer, dus de warme hap is haar laatste maaltijd van de dag. Ik wil wel dat ze met een lekker vol buikje gaat slapen.....

Zijn hier mama's die daar ervaring mee hebben. Dat ze van een potje veel meer eten dan dat ze doen als ze met de pot mee eten.

Pauline
 
Hoi hoi,

Bij ons was het ook zo dat Daniel minder at toen hij met de pot mee at. Hij kreeg daarvoor zowel potjes als zelfgemaakte maaltijden, maar toen hij echt mee ging eten was dat ook minder qua hoeveelheid. Kijk gewoon hoe ze erop reageert, dus of ze 's nachts wakker wordt ofzo....

Let er trouwens wel op dat je je eten bereidt zonder zout!! Want zout kan tot ongeveer 1 jaar echt schadelijk zijn. Ook in groente uit blik/pot, kant-en-klaar produkten  en diverse kruidenmixen zit veel zout.

Groetjes, Yvette
 
Nee, eigenlijk niet, hier precies het omgekeerde.
Potjes vertikten ze te eten en van de stukken die ze van mijn bord kregen aten ze juist hun buikje vol.
Ik zou die potjes gewoon laten staan en lekker met jullie laten mee-eten.
Inderdaad wel even zonder zout koken!
 
Als je denkt dat ie echt te weinig heeft, mag je dan niet een flesje geven voor het slapen gaan? misschien mag dat wel helemaal niet hoor, maar het is maar zo een idee van mij.
 
Hoi bloempje
Tuurlijk mag je nog een flesje geven voor het slapen, zeker bij een kindje van 8 maanden. Deden wij wel bij beide kinderen.
Ik heb amper potjes gegeven maar zo snel mogelijk met de pot meeeten en anders maakte ik iets apart voor de kleine klaar.
Op keukenkikker.nl vond ik simpele en leuke recepten, echt een aanrader.
Mijn dochter was gek op asperges met gekookt eitje en gekookte aardappelen, smullen vond ze dat.

Succes
Martine
 
@bloempje, tuurlijk mag ze een extra fles. Ze zit nu op 3 flessen, en van mij mag ze er gerust 4 hoor, als ze erom vraagt. Doen we trouwens sowieso weleens, als ze laat opblijft omdat we ergens heen gaan, of als ze niet zo lekker is, en 's-avonds wakker wordt. Maar heel vaak komt het niet meer voor, ongeveer 1 keer in de 2 weken.

Het met de pot mee eten gaat trouwens steeds beter. Groente eet ze ongeveer 2 a 3 eetlepels, aardappels eet ze nu ongeveer 1 kleine aardappel. Vlees en vis krijgt ze nog niet weg. Daar kauwt ze even op, en dan spuugt ze het weer uit. Behalve spekjes hihihi, ze kreeg er een keer 1tje om te proeven en die lustte ze dan weer wel. Alleen mag ze die dus weer niet ivm het zoutgehalte. Pech voor haar hihihi.

Het gekke is trouwens dat ze de potjes voor 8 maanden niet lust. Daar zitten dus stukjes in die trouwens kleiner zijn dan wat ze van ons krijgt. Maar dat wil ze echt niet. Terwijl de gepureerde 6 maanden potjes met 5 minuten leeg zijn!

Pauline
 
Terug
Bovenaan